Senaste nytt

Råd ang Thai Airways Airbus A380 i First Class

Dr. Miles

Expert
Vad jag har fått fram hittils är att det eventuellt finns tveksamheter i hårdvaran vad det gäller business.

Det har klagats på smala säten som knarrar när man ska försöka sova i dem osv? Är det så?
Off topic svar

Om vi pratar om THAI Business class på Airbus A380 eller på Boeing 777-300ER, nej, jag har inte upplevt så.
 
Last edited:

Viking75

Medlem
Dr Miles,
Helt on topic enligt mig. Det gäller Thai A380 Europa Sydney via Bangkok. Bra att få ny info (positiv) det ger oss fler valmöjligheter för att få best bang for the buck
 

GillBates

Medlem
Har åkt First i A380 och den är bekväm. Har också åkt i nya 777 i C (antar den är samma som i A380) och där sover du och äter gott också (dock inte tête-a-tête).
Är det bara för att få en skön resa med möjlighet att sova ok, så hade jag däremot kört på C.
Personligen njuter jag mer när jag åker själv, då jag verkligen kan ta del av det F levererar. Åker jag med familjen så tycker jag inte skillnaden blir lika stor (även om det givetvis är förträffligt).
 

Viking75

Medlem
Ja du har helt rätt Dr.Miles. Jag blev bara glatt överaskad av att få ett alternativ och det var därför jag lite galet skrev on topic vilket det ju inte är.
nåja, tillbaka till hardvaran i Thai A380 First. är det en riktigt bra stol/säng?
 

Viking75

Medlem
Har åkt First i A380 och den är bekväm. Har också åkt i nya 777 i C (antar den är samma som i A380) och där sover du och äter gott också (dock inte tête-a-tête).
Är det bara för att få en skön resa med möjlighet att sova ok, så hade jag däremot kört på C.
Personligen njuter jag mer när jag åker själv, då jag verkligen kan ta del av det F levererar. Åker jag med familjen så tycker jag inte skillnaden blir lika stor (även om det givetvis är förträffligt).

Jag vet inte om det är samma produkt i C på dessa flygplan? Jag håller med dig att F känns mer som en produkt när man åker själv eller som par.
Dock tyckte jag att Thai A380 i F såg så förträfflig ut och tillgängligheten fanns så därför känns det som att familjen kanske mår riktigt gott av det.
 

HON-II

Medlem
Jag är rädd för att ni kommer att bli besvikna. TG:s F kabin i A380 är kliniskt vit som har hunnit bli smuts-vitt, känns väldigt opersonlig och "plastig" och är inte alls exklusiv. Det serveras visserligen Dom Perignon, men rätterna är i stort sett de samma som i business. Jag tror att TG sparar in ordentligt på F och att hela produkten är under avveckling. På A380 har TG (i motsats till LHs och EKs A380 F-kabiner) delat upp toalettutrymmet i två fristående enheter: en toalett och ett "make-up room", vilket är lite synd - de stora toaletterna i LH och EK är väldigt bekväma.

IMG_5425.jpg
F-kabinen

IMG_5424.jpg
Single-seat stolen

IMG_5428.jpg
Make-up rummet

IMG_5429.jpg
I motsats till LH och EK har TG "trängt in" toalettstolen nära den stora välvda väggen i främre delen av kabinen.
 

John Mack

Medlem
Vi flyger Thai till BKK via FRA över jul. Jag och sonen i F och min fru och dottern i C. Kan vi äta tillsammans i F (de sitter på fotstödet och får sin mat från C)?
 
Toppen