Senaste nytt

Råd önskas: Billigt sätt att tjäna 100 Tier Points?

Concorde

Founding Member
1000 SEK till för 80TP till, det är ju en bättre deal än från Stockholm som Senator säger. Jonas slänger ur sig lite grodor ibland ;)
 

Jonas C

Medlem
Hehe, jag syftade snarare på att det inte fanns några CE på HEL-LHR för samma pris som ARN-LHR, dvs 2600kr för de billigaste. Men visst en tusenlapp extra för 80 TP är en bra deal ;)
 

freno

Medlem
Åkte tor Helsingfors och fick 80tp, så nu saknas 20 ynka poäng. Antingen så slår man till på någon resa nu när de har CW rea. Men säg att jag bokar en inrikes i England, checkar in online men inte flyger, får jag då mina tp eller måste jag fysiskt vara med på planet?
 

Dr. Miles

Expert
Åkte tor Helsingfors och fick 80tp, så nu saknas 20 ynka poäng. Antingen så slår man till på någon resa nu när de har CW rea. Men säg att jag bokar en inrikes i England, checkar in online men inte flyger, får jag då mina tp eller måste jag fysiskt vara med på planet?
No flying, no points. Så enkelt är det.
 

freno

Medlem
Det var väl det jag trodde man men hade ju kunnat hoppats:p det hade ju varit som extra pengar för dem, mindre catering, mindre soppa, mindre champagne :p
 

Dr. Miles

Expert
Nja, BA är lite annorlunda men man kan inte veta 100%. Jag har klivit av 2 gånger i London och fått TP samt Avios på båda resor LHR-ARN där mitt arsle inte var i stolen :)
Det kan hända men jag skulle inte räkna med att det händer varje gång, speciellt när man siktar en statusnivå.
 

freno

Medlem
Det borde ju vara automatiserat så inte borde de kolla extra om någon är nära status. 500pix är ju inte överdrivet farligt för 20tp :p
 
Toppen