Räknas Day-use som natt eller stay på hotellbonusprogram?

Diskussion i 'Övriga hotellkedjor' startad av Dr. Miles, 4 Januari 2015.

  1. Jag har en spontan fråga som jag hoppas att någon kan svara på.

    Räknas Day-use som natt eller stay på olika hotellbonusprogram? Har ni några erfarenheter?
     
  2. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag är ganska säker på att svaret tyvärr är nej, men det kan säkert variera beroende på hotellprogrsm.
     
  3. HON-II

    HON-II Medlem

    Vad gäller Hilton, Hyatt och SPG är jag rätt så säker på att det räknas varken som natt eller stay (då det ofta är en kraftigt rabbaterad rate). Alternativet är att boka för en natt, lämna under dagen, men checka ut nästa dag per telefon.
     
    agehall gillar detta.
  4. Valley

    Valley Medlem

    Ort:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
    Gjorde nyligen ett litet försök i samband med att jag behövde ett litet konferensrum. Var billigare att boka sviten än att ta ett separat konferensrum. Men det blev ett nekande svar. Tänkte då göra som @HON-II skrev. Boka in mig med tidig ankomst och förskottsbetalning. Köra klart under dagen,
    Tyvärr påstod dem att det inte gick att fixa rummet förrän allt för sent.
    Fick en känsla av att det berodde på att jag hade med alternativ 1 innan jag kom på andra idé'n
     
  5. Bryant

    Bryant Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Spontant så känns det som hotell som hyr ut rum på timtaxa inte är med i några bonusprogram alls ;)
     
    Jakob Österberg och Christian R gillar detta.
  6. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Eller bonusprogram man inte vill ha status i...
     
    Jakob Österberg, Bryant och Christian R gillar detta.
  7. De flesta sådana hotell i Japan (så kallad Love Hotel) registrerar inte gästernas namn och gästerna betalar med kontant. Det är hela poängen med det systemet.
    Det känns inte så bra om du får e-mail från dessa Love Hotels där det står "We miss you" eller "Thank you for your loyalty, we have upgraded you to Gold level". ;)
     
    Bryant, El0, FF#1 och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×