Senaste nytt

Quito/Guayaguil - Galapagos

Försöker fixa en resa till Galapgos över jul/nyår och jag kommer troligen behöva hjälp senare med flyg dit (det blir komplicerat) :)

Men nu, pratade med en agent för galapagosislands.com och där kan man köpa flygbiljett för ca $500 t/r till öarna. Hur ska jag hitta de här biljetter? Agenten sa att de använder flygbolagen Aerogal eller Tame.

T.ex. säger agenten att det finns biljett 24/12 kl 10h10 med landning 12h40 (Quito - San Cristobal). Själv hittar jag inget vettigt alls, har provat med ITA Matrix och några sökmotorer till.
 

pitch

Medlem
Jag läste en formulering på en sida (när jag tittade efter dykresor) som fick det att låta som att flighterna dit var i princip chartrade allihop. Men fan vet egentligen.

Sen tycker jag inte $500 T/R låter speciellt farligt för en så pass nischad sträcka. Den påstås visserligen vara bara 90 minuter (låter som det är skillnad i tidszon där), men ändå.
 

Traveller

Medlem
Tycker du skall gå in på Galapagos flygplats (GPS) hemsida och kolla vilka som flyger dit. Sedan börja din sökning. Tror det var AA som hade via GYE från SFO eller MIA för 5000 sek i höstad. Tror dock det är en CS med LAN
 
Jag åkte samma tur, Quito-Galapagos för något år sedan. Resebyrån fixade allt. Det har ryktats en del om kvotering av turisterna sen dess. Vi åkte kryssning som en del i programmet. Utan kryssning är det nog inte mycket man får se.
 
Jag misstänker också någon sorts charterkonstruktion. Det går att hitta vissa flyg dit verkar det som (som t.ex. med LAN). Vi tänkte åka på en kryssning som börjar 24/12 och den dagen hittar jag inga flyg alls (från Quito eller Guayaguil)! Trots att agenten hittar...

Verkar som det går att vänta med att boka flygen via agenten så kan se senare om jag hittar något direkt dit som inte är från Equador.

Hur menar du med kvotering Göran?

edit: Sen råkar det vara så att kryssningen utgår från San Cristobal och dit går väl ännu färre flyg. Men hade säkert gått att åka båt från GPS om man hittar något bra.
 
Jag läste en artikel att det ekologiska trycket på öarna var stort och att man ville minska antalet turister. Det kan ju vara så att man minskat tillgängligheten på öarna genom att endast tillåta kvoterad charter. Det var i alla fall det den artikeln jag läste gick ut på. Kan tyvärr inte hitta var jag läste det. Ön där flyget gick till är inte mycket att se. Tror dock att Darwininstitutet låg där. Ön är ganska exploaterad.
 
Toppen