Senaste nytt

Quintessentially Elite + Mastercard Elite.

Tjena,

En liten lägesrapport på Quint och Mastercard Elite. Deras lillpaket verkar helt OK, dom verkar vara kompisar i Sverige med opera källaren gänget. Men om man inte har för mycket pengar så är det inget jag kan rekommendera.

Jag gillar bra dealar, alla jag känner som har hyffsad likviditet och är över 25 tycker inte om att spendera för mycket i onödan.

Mastercard Elite, är inte ens jämförbart med Amex Platinum. Quintessentially har inga kanonpriser på något. För ett paket som kostar kring 200 tusen borde man ju få lite Vip känns det som. Vid ett tillfälle har jag fått en fin specialara, men då fick jag det upptryckt i ansiktet så många gånger att det var en specialare att jag knappt kunde njuta av dom.

Är det någon som har en bra rekommendation på VIP service i Sverige? Det jag gillat mest är Arlandas VIP, resten tycker jag är rätt tråkigt. Nobile är ju jättemysigt, men har man varit på de bättre ställena (och jag är nog inte i toppligan på det här forumet), som Whites och China Club i Berlin, känns ju allt här rätt öststat.

Om man skiter i kortet (för det finns helt enkelt inga riktigt bra kort längre), utan tittat på tjänsten, är det någon som känner till några som kan trolla med knäna? Exempelvis fixa Dahlgren bord eller Chefs table samma dag?

Utöver restaurang fixar man ju det mesta bättre själv med att bara ringa till arrangör. Såvida man inte gillar att slösa massa pengar hela tiden.

Har testat, Centurion (dom är ju OK), Amex Platinum, Master Card Elite, Quintessentially Elite, Concierge.se (dom är riktigt bra men kan inte riktigt lösa de där vip vip sakerna). Det som imponerat mest i Sverige är Arlandas VIP service (som förvisso är sämre än typ Kiev's, men ändå klart värd pengarna).

Det är ju ingen som känner igen ett Quintessentially Elite kort heller, dom printar på samma ställe som Red Carpet, eller ett Mastercard Elite (då man bara ser att det är ett Elite kort på en liten logga och att det är vita hologram på båda sidorna på MC loggan).

Bjuder på en stöl till den som hjälper mig hitta grymmaste vip tjänsten i Sverige.
 

JacobGBG

Medlem
När det gäller Concierge service så har jag upplevt att det alltid är lokala lyxhotell som har de bästa nätverk var man än tar sig. Annars så har internet i allmänhet tagit död lite på denna yrkesroll. Idag så har Svensson tillgång till samma informationskanaler i princip som de mest etablerade fackmän. Det är deras personliga nätverk som skiljer dom åt och det är nästintill omöjligt att ha en jämn, hög nivå om global täckning är ambitionen, därför är lokala aktörer ofta bästa val. I Sverige finns det samtidigt väldigt lite marknad.

Kanske inte det svar du sökte men det, lite kuriosa på ämnet.
Jag läste en artikel om just Conciergens nedgång i Financial Times bilaga "How To Spend It" för ett tag sen kan tyvärr inte hitta den just nu.
 
Hej!

Du verkar ha rätt, det känna tråkigt med tanke på de förhoppningar och viljor man har när man kämpar sig upp för lojalitetsstegar. Om du hittar artikeln blir jag jätteglad. När du säger det är det en kommentar jag ofta reflekterat över bär jag reser, att en concierge på ett bra hotell löser problem och saker man annars bara kunde se sig om, jag har varit med om det framförallt i USA i några städer där dom verkar ha underbara nätverk.

Hör gärna av dig om artikeln dyker upp.
 

Olsson91

Medlem
Så jävla dyrt kort. Och hört att många restauranger/krogar skiter totalt i dom.

Jag fick ett kort av pappa för han är med i connoisseur.
Redcarpet heter det. Kostar 9900 och gör vad de ska göra tycker jag :)
 
Toppen