Qualifying flights till BAEC

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Hamilton, 5 Juni 2013.

1. Hamilton

Hamilton Ny medlem

Hej,

Jag kommer under året få in tillräckligt med tier points för att nå silver med British Airways men kommer att få det kämpigare med antalet qualifying flights på British Airways metall.

Jag har en t/r resa till London bokad med British Airways vilket ju löser 2 st. Därutöver har jag 2 Iberia flighter bokade vilket ju borde gälla men dessa är tyvärr "operated by air nostrum" (dock ticketed med IB nr). Är det någon som vet hur det förhåller sig? Kommer dessa räknas som qualifying flights iom att de har IB nr på biljetten eller kommer de inte räknas pga annan operating carrier?

Tack för hjälpen!

2. Homer

Homer Medlem

Kommer dessa räknas som qualifying flights

Ja

Air Nostrum Iberia Regional; flyger med små plan annars ingen skillnad.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!