Senaste nytt

Qatar Online Upgrade Offer

Ciely

Medlem
Flyger CPH-DOH-BKK i nästa vecka i C, gjorde förfrågan om upgrade till F på sträckan DOH-BKK med Q credits vilken beviljades direkt. Så då blir jag Taggad i CPH med C/F boardingkort vilket gör att jag kan besöka Al Safwa vilken är som en dröm i sig!!. (samt escort till/från gate under transfer)
 

M_C1

Medlem
Gjorde online request efter att ha talat med Privilege Priority service idag och det fanns inte availbility på något leg av ARN-DOH-AHU-DOH-ARN tyvärr....

Har någon lyckats uppgradera med Qmiles/Qcredits på Arlanda?

Kan någon se tillgänglighet i C på QR172 den 17e mars? Tack!
 

LarsCph

Medlem
Kan någon se tillgänglighet i C på QR172 den 17e mars? Tack!

Hvis jeg søger på Qatar's website får jeg "3 seats available" til salg ARN-DOH 17e Mars på QR172. Så der er plads på flyet. Hvis deres online request ikke giver noget så vær tidligt på ARN og spørg efter upgrade for QCredits/QMiles direkte inden checkin. Det var det vi gjorde og da fiksede de opgraden ved check-in. Der var kun én plads tilbage der, men det var intet problem at købe upgrade for point.

Dog kan de kun upgrade ét leg ad gangen så DOH-AHU må du evt. spørge om i Doha.
 
Last edited:

M_C1

Medlem
Måste bara ventilera min frustration....

Har försökt uppgradera online och via Privilege Service 2 ggr senaste 72 timmarna utan framgång då dem hävdar att det inte finns tillgängliga stolar för awards/upgrade trots att det står 3 seats kvar på Qatar's hemsida. Vet ni om det brukar vara så att dom säljer ut de sista stolarna (eller låter folk uppgradera sig) eller kör dom med öppna säten i business enbart pga någon policy som hindrar dom att uppgradera?
 

LarsCph

Medlem
Har försökt uppgradera online och via Privilege Service 2 ggr senaste 72 timmarna utan framgång då dem hävdar att det inte finns tillgängliga stolar för awards/upgrade trots att det står 3 seats kvar på Qatar's hemsida. Vet ni om det brukar vara så att dom säljer ut de sista stolarna (eller låter folk uppgradera sig) eller kör dom med öppna säten i business enbart pga någon policy som hindrar dom att uppgradera?

Jeg tænker at Qatar Airways ikke opgraderer med point/credits i forvejen når der kun er få pladser tilbage/det kun er de dyrere booking klasser som er tilgængelige. Hvis de nu kan sælge pladserne til fuld pris er det jo en bedre forretning for dem. Det var det samme tror jeg at vi oplevede hvor det først var i lufthavnen ved checkin at de "solgte" det sidste ledige sæde i business for point. At sælge en opgradering mod point giver jo intet til omsætningen og alt andet lige blot større omkostninger.

Til gengæld er det mit indtryk at findes der ledig plads ved checkin tidspunktet så sælger de til der er udsolgt.

Ellers er vi jo tilbage ved det, at for at undgå frustration og irritation - så skal man sørge for at købe billet til den del af kabinen hvor man vil rejse. Så er prisen dog ofte en anden :)
 

M_C1

Medlem
Det gick bra!

Efter flera dagar av nej från Privilege Club såg jag sent igår att dom öppnade upp fler säten på deras hemsida och mailade för 5e gången om upgrade. Fick confirm imorse och även veta att det inte gick att seata oss och därmed inte checka in online. Enda platserna som finns är 1A och 1K (dvs separata) men bättre än ingeting och alternativet är rad 6 som jag gärna undviker, men vet inte säkert ännu.

Tack för er hjälp/inout kring detta.
 
Toppen