Qatar lounge Bangkok

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av Mrs Sunshine, 11 Juli 2016.

1. Mrs Sunshine

Mrs Sunshine Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad jag förstår finns det ingen lounge i Bangkok, men Qatar håller på att bygga, stämmer detta?

2. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Senast jag flög med dem ( i First) så var det Thai First class lounge de hade samarbete med

Mrs Sunshine gillar detta.
  3. nissefalk

nissefalk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vill minnas att jag använde Thai loungen jag med men business delen då, men du borde också komma in i den nyligen renoverade Cathay loungen som är väldigt trevlig.

4. Mrs Sunshine

Mrs Sunshine Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för era svar! Kan jag som business class resenär från Qatar alltså nyttja Cathay? Trodde man bara var hänvisade till Thai.

5. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du bör absolut kunna komma in Cathay, dock kan det vara så att Thai ligger bättre till jmf med gaten

6. Enligt Loungebuddy ska du också kunna komma in i Cathays First lounge.

7. pep

pep Medlem

Jeg bruger altid Cathay's Lounge i BKK når jeg flyver med OW. Da behøver man ikke gå til transit desk for at få lounge-access kort til Thai loungen. Thai loungerne har dog to fordele fremfor Cathay Pacific: de har bad og de har soverum. Men Cathay Pacific har en rigtig god bar med barstole og underlægningsmusik, og champagne(r)! Dertil kommer at Cathay Pacific har noodle-bar og pro-aktivt personale der gerne vil pludre...
    @Mrs Sunshine (herligt navn): vi hører gerne om QRs planer i BKK såfremt du får nys herom, tak!

8. NotRyan

NotRyan Medlem

Ja, förutsatt att @Mrs Sunshine är Oneworld Emerald, för enligt vad hon skrev reser hon i Business.

9. pep

pep Medlem

God pointe, korrekt! Men Sapphire er godt nok til at komme ind, endda med 1 gæst.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  10. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som @pep skrev så behövs bara OneWorld Sapphire eller att man reser i business då Cathay endast har en business lounge på BKK.
    Men en väldigt bra sådan som jag rekommenderar starkt istället för Thais lounge.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!