Senaste nytt

Qatar flyger A350 till Stockholm med Q Suite från oktober 2018

palmen

Moderator
Men på nya 380:n har de dublsäg i business också... (SQ)
Eller räknas inte denna som dubbelsäng... ?? ;)

Singapore Airlines new A380 seats. For the first time, the new business class seats will allow those sitting in the aisle to convert their seats to a double bed, just like in first class.

Airline review: Singapore Airlines A380-800 business class, Singapore to Sydney
Dubbelsängen i Business var Qatar först med även om Singapore också kansje har det nu. De säger ju inte att de är de enda som har detta utan att de var först med det.
 

Dr. Miles

Expert
*harkel*... Alltså jag tar för givet att alla här inne är över 18. ;)
Ta nu detta för vad det är... Men om man nu vill eftersträva att komma med i 10.000 meters klubben, skulle det funka i detta plan? :rolleyes::D:p
(Nej, det är inte min intention, bara generellt nyfiken.)
Jag vet inte hur Qatar Airways hanterar detta men på Singapore Airlines säger de nej.

Hexus skrev:
Singapore Airlines say no sex in the sky
by Parm Mann on 5 November 2007, 13:38

Steve Bleach from Times Online spent some time with Tony and Julie Elwood, the first passengers to to use the double bed suites on Singapore Airlines' Airbus A380. Though I'm pretty sure I know what comes to mind when most couples think about this double suite, it turns out that Singapore Airlines think different.

“If couples used our double beds to engage in inappropriate activity, we would politely ask them to desist” said the company’s Stephen Forshaw.
Med tanke på att flagstatsprincipen gäller så tror jag att landet Qatars lag gäller ombord på Qatar Airways flygningar.
I så fall kanske sex på dubbelsängen ombord likställs som om man har haft samlag i publik plats i Qatar?
 

jumbooze

Medlem
Jag vet inte hur Qatar Airways hanterar detta men på Singapore Airlines säger de nej.


Med tanke på att flagstatsprincipen gäller så tror jag att landet Qatars lag gäller ombord på Qatar Airways flygningar.
I så fall kanske sex på dubbelsängen ombord likställs som om man har haft samlag i publik plats i Qatar?
Det blir nog "En gång och aldrig mer...." bokstavligen
 

Per N

Medlem
Någon som kollat om avgångarna med Q Suite är bokningsbar med samma antal poäng som övriga flighter?

Edit: I business då förstås
 

squeezen

Medlem
Någon som kollat om avgångarna med Q Suite är bokningsbar med samma antal poäng som övriga flighter?

Edit: I business då förstås
när jag bokade så kostar de samma som vanlig business.
Dock var det massa dagar som det var Q2 dvs double miles men det berodde inte på avgångarna med Qsuite utan tillgången på givet datum

edit, det jag kollade var Doha - new york och Doha - Chicago
Samt andra hållet, dvs new york - doha och chicago -doha. på New York till Doha hittade jag inget till standard miles pris under kommande 12 månader. Så där verkade det som att de hade dubblat alla avgångar på det hållet.
 

apknug

Medlem
Helt klart för att försöka köra den böjda sabeldolken i Emirates.

Vem vill nu boka 2-3-2 business med Emirates från Arlanda.....
 
Toppen