Qatar Airways utökar turtätheten till Stockholm och Köpenhamn

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av Jacob, 21 November 2014.

1. Jacob

Jacob Medlem

Qatar Airways Boeing 787 Dreamliner

I samband med sommartidtabellen 2015 utökar Qatar Airways antal avgångar till Skandinavien. Linjen Doha-Köpenhamn utökas från 7 till 11 avgångar per vecka och linjen Doha-Stockholm utökas från 7 till 10 avgångar per vecka. Nyheten är att både Stockholm och Köpenhamn får en extra avgång vissa dagar i veckan med avgång tidig eftermiddag från Doha och…

Se hela inlägget

2. mtlmr

mtlmr Medlem

Hong Kong, Bangkok, Phuket, Malé, lite blandat Afrika verkar gå timmarna efter att de nya linjerna landar i Doha, vid en snabb check.

kerran1980 gillar detta.
  3. Kebalibre

Kebalibre Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1 februari 2015 är det väl som gäller, i praktiken 2 februari 2015 för ARN.

kerran1980 gillar detta.
  4. Lär inte dröja länge innan de ersätter A330 på ARN till A350 istället, kan jag hoppas på. :)

Martin Björnström gillar detta.
  5. Xilan

Xilan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, enligt airlineroute.net är det i samband med sommartid.

eff 30MAR15 Doha – Stockholm Increase from 7 to 10 weekly
    QR169 DOH0130 – 0650ARN 788 236
    QR167 DOH0825 – 1345ARN 788 x236
    QR171 DOH1325 – 1850ARN 332 146

QR170 ARN1120 – 1810DOH 788 236
    QR168 ARN1605 – 2255DOH 788 x236
    QR172 ARN2225 – 0510+1DOH 332 146

6. Jacob

Jacob Medlem

30 mars är det jag läst och som övriga medier gått ut med. Jag väntar till det kommit något officiellt från Qatar Airways innan jag ev ändrar startdatum.

7. Kebalibre

Kebalibre Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant. Min kontakt på Qatar Airways som jag hörde det av igår och den GDS jag har framför mig bekräftar de datum jag nämnt.

8. Jacob

Jacob Medlem

Det är inget personligt på något sätt men med tanke på hur många som läser på våra förstasidor och nyhetsbrev funkar det inte att jobba med andrahandsinfo (eller ännu värre rykten och spekulationer). Vi försöker hålla oss till officiella och korrekta kanaler så långt det bara är möjligt. Sen hör vi förstås en massa saker också (och ser ett och annat i systemen ;)).

Jag har precis fått svar från en av Qatar Airways PR-personer, officiell och bekräftad info kommer på måndag.

kerran1980 och 011430121 gillar detta.
  9. EKCH

EKCH Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    At udvidelse er gældende fra d. 1. februar 2015 (2. februar for ARN) er bekræftet af Qatar Airways HQ Doha over for deres b2b samarbejdspartenere i Skandinavien. Dette er ligeledes hvad Qatar Airways har lagt i GDS i torsdag og jeg kan derfor med garanti siger at det er d. 1. februar som er gældende.

Schedule for flyvninger ændres en smule i forbindelse med overgangen til sommerflyveplanen for 2015 d. 29 marts. I nedenstående artikel er tidstabel opdateret i forhold til både før og efter d. 29. marts 2015:
    Qatar Airways udvider København til 11 ugentlige flyvninger - CPHTraveller.dk

10. flying

flying Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Perfekt da vet jag att min bekraftade bokning pa Qatar Airways 163 i Feb varken ar ett rykte eller spekulationer... @VonMögen ibland ar det bra att halla pa hanen for att slippa Qatar Airways's elandiga A330 al'a SAS slip'n slide

Christian R gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!