Senaste nytt

Qatar Airways stämmer byggnadsfirma pga förseningen av nya Doha flygplatsen

Vaniljvodka

Medlem
Qatar

Enligt artikeln ovan så öppnar man nu 1 april. QR-flighter flyttar dock in mellan juni och september, när loungerna är klara. Flyger ARN-DOH-DXB 11 juni, blir spännande att se vart vi landar.
 

Jacob

Medlem
Jag hade den stora äran att få träffa Qatar Airways omtalade VD Akbar Al Baker idag. :)

Han bekräftade att flygplatsen kommer öppna under senvåren men att man kommer börja med att flytta över lågprisbolag, av den enkla anledningen att de inte har behov av lounger (som varit problemet). Han bekräftade också att Qatar Airways kommer flytta över senare i år då man kastat ut gamla entreprenadfirman och ersatt den med en ny "som har levererat", som han uttryckte det.

Flytten kommer ske under sex timmar, mellan midnatt och 06 på morgonen.
 

Sofia

Medlem
Åh jag hoppas verkligen att de är klara med flytten nästa gång jag beger mig öster ut, i slutet på september!
 

Dr. Miles

Expert
Det ser ut som det blir ytterligare försening. Förväntad öppning av nya Doha flygplatsen är nu flyttad till mitten av 2014.

Frequent Business Traveler skrev:
New Doha International Airport on Track for 2014 Opening
By Jesse Sokolow on 15 January 2014

Officials of Hamad International Airport, also known as New Doha International Airport, said Wednesday that the airport is expected to open by the middle of this year.
New Doha International Airport on Track for 2014 Opening | Frequent Business Traveler
 
Toppen