Skickade i fredags in till Qatar om ersättning för förseningen i trådstarten och hänvisade till EU261/2004. (Anspråket gällde min revenue biljett, inte min kollegas bonusbiljett, tänkte ta den sen när jag vet vad de ersätter mig.) Jag landade över 8 timmar senare än planerat i Hongkong på lördag morgon istället för på fredag kväll. Skrev också att jag ville ha ersättning för hotellet natten mellan fre-lör samt för taxi från flygplatsen då jag inte åker kommunalt klockan 5 på morgonen.
Fick nu svaret nedan. De erbjuder en j***a voucher som ersättning då de hänvisar till att förseningen var utanför deras kontroll. Och dessutom i mitt tycke ett rätt lågt belopp. Men, ni som kan detta mycket bättre än mig, har de rätt? Är försening pga fel på luftkonditioneringen något de inte behöver ersätta? Kan jag hävda högre/annan ersättning? Eller ska jag gå på försäkringbolag istället?
Dear Mr. Mustard,
This is in reference to your experience on your recent trip from Stockholm to Hong Kong on QR172/10 September and QR816/11 September.
We refer to the flight delay of QR172 which was scheduled to operate from Stockholm to Doha.
We are sorry for the inconvenience that you encountered and can fully appreciate how unsettling this situation must have been for you. Although every effort is made to achieve on time departures, there are occasions when flights are delayed / cancelled due to circumstances beyond our control as it unfortunately happened with QR172.
Whilst we seek your kind understanding that disruptions of this nature can be unforeseen and beyond our control, we would like to reassure you that every effort is made to ensure the prompt operation of all our flights and to minimize any potential disruption which may be caused to our valued customers' travel plans.
We sincerely apologize for the inconvenience caused and remain hopeful that you will still consider using our services again.
As a gesture of goodwill, we would like to offer you USD250/- non-refundable EMD (Electronic Miscellaneous Document) for the inconvenience caused by the flight disruption. It is like a voucher that is being issued for a number of purposes. It can be used as payment towards any of our services except duty free items and has a validity of 1 year from the date of issue. Kindly provide us with your contact number and address so we can arrange our local office nearest to your area to assist us with the settlement of our offer.
Thank you for taking the time to write to us and the opportunity to respond.
Sincerely yours,
XXXXXXXXX
Customer Care Officer