Senaste nytt

Qatar Airways QR 172 10/9 från Arlanda till Doha står fortfarande på backen

agehall

Medlem
I det här fallet kan du tillochmed läsa T&C för BAEC. :) Allt jag sagt står där.

Vilket callcenter pratade ni med när ni bokade? Jag har märkt att om man pratar med Bremen eller Indien så har de oftast ingen koll alls numera. Bremen brukade vara bra men det är banne mig katastrof numera.
 

Gus

Medlem
Nice att de börjar med middagen medan ni står på backen! Extra magic att flyga business när sådant här händer! Ni lär väl kunna få ganska bra ersättning från kortförsäkringen för förseningen också!?
 
Nice att de börjar med middagen medan ni står på backen! Extra magic att flyga business när sådant här händer! Ni lär väl kunna få ganska bra ersättning från kortförsäkringen för förseningen också!?

Vi pratade om försäkring här precis och vilken man ska gå på. Båda har Amex Platinum, sen har vi en försäkring på det gemensamma företaget, jag har en försäkring på mitt egna företag och sen var sin hemförsäkring. Slutar väl med att ingen vill betala för att de skyller på varandra... Hahaha
 
Hmm, de brukar ha koll, så det är lite förvånande att de gav dig fel uppgifter.

Det var dessutom flera agenter som sa samma sak! Skumt.
I värsta fall får vi väl skita i hans hemresa och köpa en ny biljett. Förutom att casha så har vi en hel del Avios, Eurobonus och Amex poäng på kontona. Borde ju finnas tillgänglighet på nåt sätt.
 

agehall

Medlem
Försök tvinga Qatar att lösa det istället. De har ju ställt till det och de skulle ju teoretiskt kunna fixa det även om jag inte tror de är skyldiga att göra det.
 

Gus

Medlem
Vi pratade om försäkring här precis och vilken man ska gå på. Båda har Amex Platinum, sen har vi en försäkring på det gemensamma företaget, jag har en försäkring på mitt egna företag och sen var sin hemförsäkring. Slutar väl med att ingen vill betala för att de skyller på varandra... Hahaha
Ni kan väl utnyttja flera av försäkringarna! Jag vet inte om man får göra så men ni behöver ju inte berätta för de olika bolagen att ni har flera försäkringar.
 

nota bene

Medlem
Som kommentar på 24h med BAEC-BOKNING så har jag lyckats både boka, och boka om inom den gränsen - dock var det blankt nej på guldlinjen innan Award department öppnade för dagen (07.30? UK time). De hävdade nya regler då jag gjorde detta i December förra året.
 

Valley

Medlem
Ni kan väl utnyttja flera av försäkringarna! Jag vet inte om man får göra så men ni behöver ju inte berätta för de olika bolagen att ni har flera försäkringar.
Normalt inte.
Vissa händelser kan ge rätt att få ut pengar från flera försäkringar.
De ärenden jag haft har krävt att jag inkommer med alla dokument och kvitton i original.
Väl väldigt klart hos Amex där det står med i villkoren att man inte får något om andra betalt
 
Toppen