Senaste nytt

Qatar Airways nya förstaklasslounge i Doha öppnar i slutet av april

HON-II

Medlem
Det verkar bli precis som i den gamla "premium" terminalen - där var förstaklass-loungen nästan bara besökt av passagerare till de regionala flygen som har F istället för C (som på amerikanska inrikesflyg). QR kör dessa flyg nästan uteslutligen i A320 maskiner.
 

Jacob

Medlem
Hur skiljde sig serviceutbudet mellan C och F-loungen i gamla premium-terminalen?
First class loungen hade bland annat ett spa med jacuzzi och bastu, flera privata vilrum (ungefär som hotellrum med stora sköna sängar) samt en restaurang med en à la carte-meny.

Sedan förstås mer personlig service. Vad jag minns försökte personalen hålla koll på vem som skulle med vilket flyg, så de kom och sa till när det var dags att gå.
 

HON-II

Medlem
Hur skiljde sig serviceutbudet mellan C och F-loungen i gamla premium-terminalen?

Vad gäller mat var det var inte så stor skillnad på utbuden i de två loungerna. Det var visserligen bordsservering från en à la carte med begränsat urval. Vad jag kommer ihåg så fanns det Beef Wellington på menyn, men den var alltid "not available" de gånger jag var där. Vad som var skönt med loungen var att det var mycket lungt och tyst i den i och med att det var få passagerare på en relativt stor yta (jämfört med hur fullt det kunde bli i businessloungen under peakperioder). Däremot skanade förstaklassloungen den utmärkta grillade sandwichservicen som fanns i den gamla premiumterminalen. Den servicen hade ett mycket större och fräschare urval på bröd och pålägg än i den nuvarande Al Mourjan loungen.
 
Toppen