Senaste nytt

Qatar Airways introducerar gratis champagne i economy class

pep

Medlem
Qatar serverer 2 forskellige hvidvine og 2 forskellige rødvine på economy. Endda i miniflasker. Mærkerne kan ses på deres hjemmeside (det er vigtigt at vælge den Chilenske rødvin og så den franske Chardonnay!). Men mht. øl står det meget, meget ilde til: man får kun Heineken, Heineken, og Heineken. Meget pauvert af en 5 star airline! Det samme i deres lounger: Heineken only! På business klasse kan man dog også få en japansk øl hvis man rejser til-fra Japan.

Jeg glæder mig til mit Privilege Guldkort, som jeg får til jul! Seneste rejse med Qatar for 4 uger siden har jeg anmeldt således i Skytrax og givet 9 points ud af 10 (Economy Class):

SGN-BKK-DOH-NBO and return. Outbound: Came to check-counter only 53 minutes prior to departure in Saigon (took the chance due to lack of alternative domestic connections to Saigon on a Saturday). I was received in an unbelievable friendly way and got all kind of respect and cooperation on seating and advice on this and that. For the first time I became recognized and titled - just because I am silver member in their Privilege Club. Got even lounge invitation card, though useless to say I had no time to use it. Onboard, very friendly, helpful staff, still titling me. They tried to accommodate my seating request, but had trouble as the seat wanted was blocked by Qatar in BKK. After BKK I got the seat I wanted, though the aircraft was 85-90% full. Food service is deteriorating a bit. On all 3 legs was only served a sandwich or breakfasts. Still no beer alternative to the usual mediocre beer of Dutch origin. Doha-NBO: breakfast again. And again: recognized as honorable customer and got special attention by FA, who kneeled down to ask if there was anything else they could do for me. Call button answered within seconds (except once). Was allowed to bypass security in Doha. Terrible long busdrives in Airport lower the feeling of quality and costs in reality an hour extra as compared to a small or “normal” airport. The New terminal will be finished by 12 December, an FA told me. Entertainment is not of my interest but works OK (tons of movies).
 
Last edited:

Chrille

Medlem
Är det inte lite märkligt att dom är så frikostiga med alkohol i luften när dom är restriktiva med det på hemmaplan?
 

David

Medlem
Vad roligt att man tar och gör tvärtemot många andra. Jag hade iofs inte tänkt att åka ekonomiklass med Qatar Airways men det är ju roligt för dem som går i dessa tankebanor. ;-)
 

agehall

Medlem
Pep, jag förstår inte att du orkar hålla på så mycket med Skytr*x. Det är ju 99% bluff och båg. Är det inte bättre att du skriver lite recensioner här och på FlyerTalk om du vill få andra att förstå att de har en bra produkt..?
 

Roger J

Medlem
Air Jamaica serverade "Champagne" i Economy på den tiden de körde long haul. De hade även "Red Carpet Service" på LGW. Röda mattor framför incheckningsdiskarna.
Det som de kallade Champagne var iof något sliskigt slaskigt men det serverades frikostigt i plastmuggar sv stölstorlek.
Kan tänka mig att Qatar har mer finess i utförandet.
 

pep

Medlem
Pep, jag förstår inte att du orkar hålla på så mycket med Skytr*x. Det är ju 99% bluff och båg. Är det inte bättre att du skriver lite recensioner här och på FlyerTalk om du vill få andra att förstå att de har en bra produkt..?

agehall - tak for din kommentar. Jeg vil extremt gerne skrive små anmeldelser i det her forum - men jeg kan ikke matche de glamurøse, store rejsereportager som I andre laver så smukt. Derfor savner jeg en bedre måde at give (mange) små rapporter på uden at skulle starte en ny tråd hvergang. Så man kan f.eks. klikke på "airline SU" og derunder se vores respective anmeldelser 1 efter 1 i kronologisk rækkefølge. Dette vil give et samlet indtryk af de respektive airlines. Er det noget der er bred interesse for? Noget somredaktionen kunne hjælpe med?
 
Toppen