Qatar Airways flyger Airbus A380 till Bangkok från januari 2015

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av Jacob, 28 Oktober 2014.

1. Jacob

Jacob Medlem

Qatar Airways Airbus A380 London Heathrow

Nyligen satte Qatar Airways sin nya Airbus A380 i trafik på linjen mellan London Heathrow och Doha. Paris CDG kommer härnäst och nu är det även klart att Bangkok kommer börja trafikeras med Airbus A380 från 5 januari 2015 på en av Qatar Airways fyra dagliga flygningar mellan Doha och Bangkok. Flyget avgår från Doha kl…

Se hela inlägget

Gus och Nickair gillar detta.
  2. Nickair

Nickair Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög med detta plan i mars(business class) och de var en upplevelse, hade seat 22K och de var alldeles nära baren;)

Gus gillar detta.
  3. MartinH

MartinH Medlem

Var det bra med närheten till baren tycker du? Jag tänker att det kanske var mycket spring till bar/toa? Jag har en kommande flygning med Qatars A380 och kan inte bestämma mig vart jag skall sitta...

4. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Längre ifrån baren helt klart! Varför sitta nära den och riskera massa oljud när du kan sitta några rader längre fram bara. Om jag förstått det rätt så är det inte mycket mer än ett skynke mellan baren och första raderna. Det blir ju inte långt ens i en A380 att promenera till baren ;)

MartinH gillar detta.
  5. Nickair

Nickair Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Martin H
    Jag var ensam i baren hela tiden, såg endast en passagerare där och de var ca 2 timmar innan landning i Bangkok, för mig var de en bra plats att sitta på och jag kommer boka samma plats nästa gång om de bara går.
    MVH Nickair

Gus gillar detta.
  6. Nickair

Nickair Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Voyageur
    Det stämmer, det är inte långt att promenera till baren även om du sitter långt fram, men några problem med spring till toaletterna upplevde då inte jag i alla fall, men de kan ju ändras från gång till annan.

7. Nickair

Nickair Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Måste säga att alla flygresor jag flugit med Qatar business class har varit otroligt lugna, inget spring inget störande oljud så jag kommer fortsättningsvis att anlita detta bolag! bifogar en bild med deras dreamliner seat 5K

10302093_883089031729253_3095609952488545657_n.jpg

Last edited by a moderator: 8 Juni 2015
    Gus, Magnus_K och doc gillar detta.
  8. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åker/sitter på 5K om 11dagar :)

9. Nickair

Nickair Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En mycket bra plats,alldeles vid baren ;)

Gus gillar detta.
  10. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Perfekt, nära utgången också - två flugor i en smäll :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!