Senaste nytt

Qatar Airways Exclusive Gold Card Activity: Fast track til guld

Voyageur

Medlem
En tanke. Visst ger Privilige club Gold tillgång till 40 Qcredits som kan användas till uppgradering till högre klass? Ett rätt så bra skäl till kortet i alla fall.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

pep

Medlem
En tanke. Visst ger Privilige club Gold tillgång till 40 Qcredits som kan användas till uppgradering till högre klass? Ett rätt så bra skäl till kortet i alla fall.
Alle disse extra privillegier har altid fungeret perfekt for mig i Privilege Club. Mileage kommer ind på kontoen før flyet er landet! Forleden lavede jeg et mileage run hvor man kunne få et card upgrade. Jeg havde helt glemt at jeg også fik Qcredits og Loungepasses sammen med det nye kort. Det gav mig 2 long haul upgrades oven i kortet (Platinum). En anden fordel ved disse upgrades er at de virker for selv de billigste economy klasser og det koster ikke extra overhovedet. Samtidigt er det let at finde pladser. Men man bliver stærkt bundet til QR, som jeg selv er blevet og det koster på æventyrs-fronten da QR produktet i lændegen bliver kedeligt og totalt forudsigeligt.
 

johhenrik

Medlem
Fantastiskt erbjudande... Råkar dock höra till gruppen bc-medlemmar som har en resa i Business inom tidsintervallet men bokad i förväg. Det skulle vara en fin (och i förlängningen säkert för forumet gynnsam) gest med någon form av erkännande för oss också!
Tyvärr kommer det nog inte hända. Poängen med en promotion av detta slaget är ju att öka försäljningen, vilket det inte gör om man tillåter bokningar redan gjorda. Men visst vore det snyggt.
 

pep

Medlem
Tyvärr kommer det nog inte hända. Poängen med en promotion av detta slaget är ju att öka försäljningen, vilket det inte gör om man tillåter bokningar redan gjorda. Men visst vore det snyggt.
Hvis man rebooker sin billet...??? Eller køber en ny og får refundret den gamle...Det kan være værd at overveje
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Hvis man rebooker sin billet...??? Eller køber en ny og får refundret den gamle...Det kan være værd at overveje
Många Qatar Airways Business class kampanjbiljetter är icke-återbetalningsbara.
Ombokning före avresa kan leda till re-pricing om fare:n inte finns kvar och det kan blir dyrt.
 

johhenrik

Medlem
Många Qatar Airways Business class kampanjbiljetter är icke-återbetalningsbara.
Ombokning före avresa kan leda till re-pricing om fare:n inte finns kvar och det kan blir dyrt.
Jag bokade om en hemresa på en av de billiga kampanjerna. Det kostade mer än jag gett för biljetten från början. :)
 
Toppen