Qatar Airways Dreamliner trasig på Arlanda den 16 juni - hjälp med alternativ resväg

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av adhoc76, 16 Juni 2014.

1. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej forumvänner. Min pappa och hans hustru ska iväg på en försenad bröllopsresa. Qatars dreamliner (QR168 idag den 16 juni) har en trasig vinge och står kvar på Arlanda, i skrivande stund två timmar försenad. Det gör att de redan nu har missat anslutningen i Doha vidare till Kuala Lumpur.

Det ser kärvt ut att få iväg planet från Arlanda - så OM förseningen skulle innebära att planet inte kommer iväg förrän imorgon inställer sig frågan om någon duktig forumräv kan hitta en smidig resväg till Kuala Lumpur inom One World? Jag vet att flygbolagen försöker lösa detta, men det är aldrig fel att föreslå dem ombokning.

Snabbast möjliga resväg önskas så att de blir försenade så lite som möjligt vid ankomst. De skulle ha kommit fram den 17/6 kl 14:10 lokal tid.

2. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Screen Shot 2014-06-16 at 17.59.33.png
    Skulle denna fungera?

1 person likes this.
  3. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hittade lite andra förslag, dock inte One World.... Bra o snabbt av jumbooze ;)

4. FFS

FFS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur går det för dem med resan?

5. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skickligt! Jag visste att man kunde lita på er! Informationen på Arlanda verkar variera. Senaste informationen är att planet ska kunna lyfta kl 19:00 ikväll. Det innebär alltså att de blir ombokade till den flight från Doha till Kuala Lumpur som jumbooze hade med i sitt förslag. Får se om de kommer iväg?!

Last edited: 16 Juni 2014
    1 person likes this.
  6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Valfri connection till CDG alt LHR och sedan MH direkt till KUL...

1 person likes this.
  7. SAS404

SAS404 Medlem

Tyckte planet såg bra ut när jag landade för 4 timmar sen från Geneve. Stod där med motorerna igång :eek:

8. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp, men sedan hittade de nåt knas på ena vingen. Tekniker i SAS-overaller sprang fram och tillbaka och pysslade med vingen.

2 personer gillar detta.
  9. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Planet startade 20:35!

QR168.png

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!