Senaste nytt

Qatar Airways - Det här gjorde Ni inte så bra!

LarsCph

Medlem
Last edited:

squeezen

Medlem
Damn!!
Jag hade som plan att boka upp mina miles i helgen, men mors dag igår ställde till det och jag glömde bort på kvällen.
Nu har en CPH-BKK gått frän 150.000 miles till 238 450 i business. Katastrof!

Är ju inte heller jättebra värde att föra över till Accor men funderar fan på det för att skippa Qatar direkt på ett bräde.
Alternativt försöka hitta en partner resa med Cathay...

edit: från 152.000 till 251.200 insane
 
Last edited:

pep

Medlem
Jeg har 500,000 miles med QR der med et slag er halveret. Samme ting overgik mig for ca. 20 år siden da jeg indgik i LH M&M og fik optjent 500,000 miles, Da jeg skulle bruge dem var de stort set intet værd - måtte rejse fra HKG for at undgå tunge brændsels-stofs-tillæg. Så skiftede jeg til QR....måske overveje at komme hjem til SK...?
 

Sweden

Medlem
Under flera år har jag rest en hel del med Qatar Airways. Under nov 2017 lyckades jag uppgradera en flight Doha-Paris till First, i januari lyckades jag efter ett stort antal mail, samtal uppgradera en flight Bangkok - Doha till First. Hade höga förväntningar på dessa flighter i First, som jag inte upplevde som så mycket bättre än deras Business. I januari - efter att jag i princip tömt mitt konto på Qmiles - sa jag upp mitt konto hos Qatar Privilege Club. För första gången på många år har jag ingenting bokat med Qatar Airways...
 

flatwhite

Medlem
Det är nog trots allt läge att boka en award för oss som vill tömma Privilege Club-kontot. Jag ser business class award för 1 x Qmiles försvinna framför näsan på mig.
 

PTR

Medlem
Samma här, bara flugit med dom i fyra år, Varit QR Gold i tre år.
Blivit 3-4 resor/år österut med minst en i Biz till Australien.
Iaf lyckats med en uppgradering
Doha - Sydney till First men håller med Sweden ovan om att deras F inte är så mycket bättre
än deras Business.

De tre resor österut i år har faktiskt blivit med Finnair för dom har varit billigare(eco), men samtidigt
rejält skönt slippa flyga via Doha.

Svär nu över att man inte använde upp de 200k Qmiles man har till Tokyo-resan i Juli (som blev med JAL som var billigare än QR!).
Eller att man inte började kreditera till Finnair Plus...men lätt vara efterklok...
 

Voyageur

Medlem
Hear hear. Har gått från två siffrigt i Qatar flighter per år till big fat zero 0 sen de sjabblade min resa förra året och började skära ned på ALLT.
QR är ett mellanöstern British Airways! Ibland känns det som att Cruze fått fria händer hos QR och kört den också pinsamt ned i botten.
 

LarsCph

Medlem
skilj på flygbolag och lojalitetsprogram, Air France är (när de inte strejkar) ett bra flygbolag med ett dåligt lojalitetsprogram SAS å andra sidan är tja...

Ja du har ret - men når jeg pludselig står med en mængde miles som effektivt bliver halveret i værdi fra den ene dag til den anden, så hjælper det med til at jeg ser mig om efter alternative flyselskaber end det hvor bonusprogrammet pludselig er gået fra OK til dårligt. Jeg syntes jo stadig at Qatar Airways har et udmærket business class produkt og hvis prisen er fornuftig så kan jeg stadig flyve med dem. Men i mit tilfælde hvor jeg primært rejser København/Manila longhaul foruden 1-2 rejser i Europa om måneden skifter jeg nu, der er andre som flyver derud som er gode. Jeg har en rejse planlagt til September som er booket hos Singapore Airlines fra København til Manila. Det var faktisk billigere end Qatar Airways - og så får jeg blot Eurobonus point i stedet for.
 
Toppen