Qatar Airways - Det här gjorde Ni inte så bra!

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av pep, 19 Juli 2016.

  1. pep

    pep Medlem

    Uforudsete hændelser med Qatar Airways bliver taklet uberegneligt. Oftest går det fint men af og til går det - på uforståelig vis - helt galt. Derfor starter jeg denne tråd for at samle op på de mindre gode hændelser så de bliver dokumenteret et sted. Vi starter med en frisk beretning fra København i forgårs:

    250 flypassagerer strandede på hotel i København i 2 dage
    Flyselskabet Qatar Airways afviste at ombooke passagererne. Situationen blev desperat, siger passager.

    [​IMG]
    - Når man ringer til Qatar Airways er det ligesom at ringe til en bananrepublik. De svarer ikke og når de gør, så fylder de os med løgn, lyder det fra flypassager Grethe Samuelsen. (Foto: Nikolai Linares © Scanpix)

    250 flypassagerer fra flyselskabet Qatar Airways strandede i to døgn på Cab Inn Hotel i København. Passagererne skulle være fløjet til Doha i Qatar søndag klokken 23.00, men flyafgangen blev udsat på grund af tekniske problemer. Se hele artiklen på:

    250 flypassagerer strandede på hotel i to dage | Hovedstadsområdet | DR
     
    Last edited: 19 Juli 2016
  2. Som sagts flera gånger här, gulfbolagen fungerar bra så längde man inte får några problem.
    Så fort man får problem så går de ner till 1-2 stjärnigt flygbolags nivå...
     
    Glenn E och pep gillar detta.
  3. mha321

    mha321 Medlem

    Dock det är det väl ett snäpp bättre att få övernatta på hotell två nätter än att göra det på en filt i avgångshallen som vissa andra flygbolag förordar. Men generellt är de onekligen mest att likna vid en LCC när något går snett.

    Därmot går Cab Inn Hotel väl knappast ihop med deras "premium-märke". Får hoppas att de som flög i Business eller First inte hamnade där...
     
  4. pep

    pep Medlem

    Enig med jer. Cab Inn er dårligere end selv Vandrerhjemmet (Youth Hostel). Jeg skal rejse med Qatar Airways her i aften fra CPH og skal holde skarpt øje med (og forespørge!) om evt. efterdønninger....
     
  5. Glenn E

    Glenn E Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Otroligt dåligt att inte omboka. De är ju med i Oneworld så det borde varit lätt. Detta strider ju också mot EU reglerna om passagerares rättigheter.
    Qatar gör ju god vinst.
    Det blir osund konkurrens när ett flygbolag smiter undan sina skyldigheter.:(
     
  6. Man behöver ju inte åka med dessa bolag, lätt att välja bort och åka med andra :)
     
  7. Glenn E

    Glenn E Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är vad jag skrev till deras kundtjänst efter jag blev erbjuden 2000 Qatar poäng i ersättning för att all business mat var slut för mig. Jag sa att jag inte villa ha poängen och citerade tillbaka: on the happier note there are many different Airlines to choose from;)
    Fast för 8000 SEK för business till Bkk slår jag nog till igen
     
    pep gillar detta.
  8. pep

    pep Medlem

    Gælder EU-reglerne for gulf-selskaber? Jeg vil spørge deres CPH manager iaften om hvorfor de ikke ombookede med andre selskaber når de helt klart vidste at det ville tage lang tid? Hvordan vil de kompensere deres kunder/elitekunder....?
     
  9. För utresa från EU länder och från Schweiz (osäker om det omfattas i Norge) gäller EC261/2004 till alla flygbolag.
     
    pep gillar detta.
  10. mha321

    mha321 Medlem

    Den gäller även i Norge med samma villkor.
     
    Dr. Miles gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×