Senaste nytt

Qatar Airways - Det gjorde Ni bra!

LarsCph

Medlem
Netop set på check-in.dk:
Ny "Pre-select dining service" hos Qatar Airways i premium klasser
Bestil luksus-middagen før afgang - CHECK-IN.dk

Eksempel på "luksus"-middag på min rejse hjem om et par uger. Jeg er ikke imponeret...

FoodChoices.jpg
 

Per N

Medlem
Vi flög förra fredagen i business med QR168 från ARN till DOH vilken blev 4 timmar försenad pga tekniskt fel och reservdelar flögs in. Det gjorde att vi missade vår anslutning till Singapore. När vi landade i Doha stod en person och väntade vid gaten med nya boardingkort och eskorterade oss sedan till loungen. Det slutade med 5 timmars försenad ankomst i Singapore.

I onsdags skickade jag ersättningskrav på 600 euro per person med hänvisning till EU261/2004. Dagen efter svarade Qatar att ersättning betalas ut.

Egentligen kanske man inte ska säga "det gjorde ni bra" med tanke på att dom bara gjort det dom är skyldiga att göra. Med tanke på många andra negativa erfarenheter som medlemmar drabbats av kan det ändå vara värt att lyfta fram som något positivt. Dom svarade väldigt snabbt på ersättningskravet och skötte det snyggt vid ankomsten till Doha så bara positiva erfarenheter från förseningen.
 

jumbooze

Medlem
@Per N det känns nästan som "Qatar Airways - Det gjorde ni förvånansvärt bra!" ( förutsatt att du återkopplar när pengarns de facto är inne på kontot ;) )
 
  • Gilla
Reactions: Gus

pep

Medlem
Første gang jeg hører at QR betaler erstatning!
Jeg rejste selv i forgårs og havde flg., gode oplevelse:
CPH-DOH-SGN on 28-30 September 2017. Flights faultless and on time. Check-in efficient. Travelled 1-way economy, previously denied upgrade to business as “no seats” available. However, they try to sell the business seats or upgrade for cash until last day. Eventually, at check-in, I upgraded to business class for miles (“Q-credits”). This was easy, and I had only to wait 5 Minutes until the flight manager could confirm that the appropriate food could be availed within this short notice of only 2½ hours. It worked out and I signed a form to deduct Q-credits from my FFP programme. In Copenhagen QR uses Aspire, a third party lounge, one of the poorest lounges in the world – no hot food, poor drinks etc. Boarding was easy and quick. At seat, pre-departure soft drinks were drink provided. No pre-departure champagne offered – only for CPH and CDG in Europe champagne is not served pre-departure – why? Food was so, so – disappointing and tasteless. Drinks and wine list were excellent - served upon take off with hot nuts and hot towels. New on board is an Italian beer Peroni, which is quite good and tasty. Guinness, Stella Artois, and Corona have all gone. The safety video has improved as the tiresome Barcelona FC has been changed into more effective one. The annoying charity collections on Educate a Child goes on – I am puzzled by this intrusive propaganda uncritically faced towards international passengers. To me this is purely crap and a big mistake by a 5-star airline underestimating the knowledge and analytic skills of passengers. Flight 75% full, in business only 7 passengers, while the remaining 14 seats were vacant. Good 4-star Hotel provided free of charge in Doha while waiting in transit (20 hours). This is not any longer available for the very cheapest fares. Al Mourjan lounge in Doha always deliver. I sat in the champagne bar and ordered fish sandwich from the remote sandwich-café. They brought it within 5 Minutes despite the distance is 400 meters. Well done. The bartenders did not have their best day, but the visitors made up for it. I don’t like that some visitors paid tips to lounge staff. DOH-SGN: again upgraded by using Q-credits two hours before departure: I did so as I realised that any seatblock would be impossible with only 10 vacant seats left in economy. Flight 95% full. Good FA team onboard, I was treated like a king, got double of everything (2 seats, 2 amenity kits, 2 pyjamas). Crew were very joyful, joking, focused, and in good shape – worked hard throughout the flight. Luggage delivered on the belt in Saigon within a few Minutes. FFP Miles doubled due to promotion period and were inserted instantly.
 

Per N

Medlem
Jag måste få ge lite positiv feedback till Qatar igen. Dom har bytt ut sin A380 på ett antal avgångar mellan Doha och Bangkok nu under hösten. Jag har haft tre resor bokade från Stockholm till Bangkok som i olika skeden blivit påverkade av detta. Qatar har låtit mig boka om alla tre resorna där jag bytt dagar och tider på både ut- och hemresa för att det ska passa med A380:an. Alla var bokade under kampanjer i R-klass.
 
Toppen