Senaste nytt

Qatar Airways byter till Dreamlinern till Skandinavien

guapeton

Medlem
Fast kapaciteten går ner. Qatars 330 har 30 stolar i Business och 275 i Ekonomi. Dreamliinern har 22 i Business och 22 i business och 232 i ekonomi.
Så totalt 51 stolar färre per avgång eller en minskad total kapacitet på 16 procent.

Känner de av Emirates linje till Dubai och väljer att gå ner i kapacitet, samtidigt som produkten blir bättre i och med Dreamliner.
 
Fast kapaciteten går ner. Qatars 330 har 30 stolar i Business och 275 i Ekonomi. Dreamliinern har 22 i Business och 22 i business och 232 i ekonomi.
Så totalt 51 stolar färre per avgång eller en minskad total kapacitet på 16 procent.

Känner de av Emirates linje till Dubai och väljer att gå ner i kapacitet, samtidigt som produkten blir bättre i och med Dreamliner.

Tror du spikade det precis på din sista mening. Dubai trafiken kommer säkerligen minska.

Sedan kan det ju också vara så att de ser i historiken att de har en kabin faktor på 70-80% så att plockabort 51stolar så får man upp siffran till 100%
 

palmen

Moderator
Först med B787 på ARN borde man väl räkna de som först sätter in planet på en linje som inte är en temporär equipment change.
Vilka kommer vara först då?
 
Toppen