Senaste nytt

Qatar Airways byte av flygplan och vald plats

agehall

Medlem
Otur, men tyvärr bokar man inte en speciell flygplanstyp när man bokar en biljett utan man bokar en resa från A till B. Vilken flygplanstyp som flyger sträckan kan ändras ända fram tills dess att man lyfter från avreseorten.
 

lillemannen

Medlem
Just Qatar till Thailand är ingen höjdare, jag har bråkat, ändrat, cancellerat biljetter med dom pga detta eviga flygplans byten. Nästan i klass med Cathay Pacific. Jag har haft first class biljetter som blivit bara biz. Att flyga 777 istället för dreamliner är nästan ett lyft då platserna är mycket trängre i dreamlinern när ni är två. Prova att ringa eller skicka mejl och klaga kanske kan du få en kompensation. Samtliga 8 biljetter i år har blivit ändrade
 
Vilken 777 har inte 180 grader recline? Den infon jag läser mig till säger att samtliga har det?

Lita på att jag kommer klaga till mig komp (alldeles oavsett att jag är fullt medveten att flygplanstyp kan ändras efter bolagets behag). Årets klagomål har gett mig 60k eurobonus och 150k club Carlson points (Radisson etc).

Inte gnällig men köper man a och får b är det kompensation.
 

AntonJ

Medlem
Vill du vara säker på att få en särskild flygplansmodell rekommenderar jag att du bokar flexibel biljett och bevakar flighten ändå inpå bokning. Du får väl åka dreamliner på ARN-DOH iallafall :)

Precis som Agehall skriver är Gulfbolagen rätt så tuffa att förhandla kompensation med. Tror inte att det här är något de kommer kompensera för då de inte har gjort något fel.
 

agehall

Medlem
Agehall - jag har jobbat i Mellanöstern i över ett år. Ibland låter dina inlägg dryga och lite mästrande (messerschmittiga...) för en del av den inte frekventa publiken här, som jag tillhör. Jag är väl medveten om hur världen ser ut och hur hjulen snurrar.
Och jag är väl medveten om hur Mellanösternbolagen behandlar sina kunder när saker inte går som det var tänkt. Jag har också jobbat med Mellanöstern i olika konstellationer och det är inte samma sak som att försöka driva något mot deras flygbolags kundtjänster.
 

pep

Medlem
Skandinavien-Doha: 777 er bedre end 787 (smalle sæder, men til hyggelig lille bz-kabine). Fra DOH-BKK er der kun 380'eren der dur i min optik - højere standard end både 777 og 787...
 

NotRyan

Medlem
Agehall - jag har jobbat i Mellanöstern i över ett år. Ibland låter dina inlägg dryga och lite mästrande (messerschmittiga...) för en del av den inte frekventa publiken här, som jag tillhör. Jag är väl medveten om hur världen ser ut och hur hjulen snurrar.
Jag läste Agehalls inlägg som en stark ironi över hur bolagen i sandlådan hanterar sina kunder när saker inte går som planerat, och inte ett dugg drygt gentemot dig!
 

doc

Medlem
När jag åkte till Phuket ifjol hände samma sak att 787 blev bytt till 777. Jag blev besviken innan resan, när jag väl var på planet insåg jag att kabinen på 777:an faktiskt också var väldigt trevlig. Luftigt och stolen är bra den också. Så länge det inte är en A330-200 kan man vara nöjd i mitt tycke.
 
  • Gilla
Reactions: pep
Toppen