Senaste nytt

Qatar Airways Business class produkt

Dr. Miles

Expert
Flog CPH-DOH Qatar 787 C och DOH-KUL Qatar 333 C och ar VERKLIGEN inte imponerad! Qatar ar enligt mitt tycke och smak efter bade Emirates och Etihad I business. (Ska dock poangtera att mina erfarenheter av Qatar och Etihad ar ytterst begransade)

Som AABack2ARN säger, det vore bra om du kunde förklara varför de var dåligt.
Det är inte direkt användbar information när någon skriver xxx är dåligt utan någon förklaring.
 

EricT

Medlem
Jag åkte Qatar i oktober. Dreamlinern var fantastisk. Inget saknades på något vis. Bra service och bra mat. Kan varmt rekommenderas till alla.
 

pep

Medlem
Jeg har rejst i QR i C-class tre gange interkontientalt indenfor de seneste måneder og er meget begejstret især på A 330-200 med full lie-flat beds. FA er fokuserede og dygtige. Maden er sublim!? Champagnen flyder. Det hele går op i en højere enhed.... Tak til QR for at levere
 

Homer

Medlem
A330/340 har inte full-flat utan angled lie-flat säten

De här
Qatar2.jpg
 

flying

Medlem
Kul att sa manga gillar Qatar the five star airline.

Orsakerna till varfor jag VERKLIGEN inte ar imponerad varierar fran tillsynes smasaker till betydligt mer vitala. Men marknadsfor man sig som "five star airline" sa hojs ju ocksa forvantningarna.

Vid check-in pa Kastrup anvander sig Qatar airways av terminal tva och utan att bli informerad sa ska specialbagage lamnas hos SAS pa terminal 3. For alla er som varit pa Kastrup mer an en gang vet kanke att det ar ganska langt att ga fran specialbagaget pa terminal tva till motsvarande pa terminal tre.

Dreamlinern pa Qatar ar enligt mig samma turistfalla som Emirates A380 I first. Med detta menar jag valdigt hypat trots att det finns battre produkter. Vad grundar jag da detta pa hos Qatar. Trots valdigt dalig belaggning endast ett "maltidsval" kvar till mitt resesallskap och allmant slapp service. Glapp i uttaget till mina horlurar. Enligt mig ett helt felplacerat matbord. Valdigt dalig stadning av toaletterna!!

A333 med Qatar slip and slide stolar behover jag saga nagot mer.... Jo forresten min gangplatsgrannes stol gick inte att falla alls.

Och champagneglasen hade passat battre pa IKEA

Gnallig ja kanske det men av ett five star airline forvantar iallafall jag mig mer!
 
Last edited:

pep

Medlem
A330/340 har inte full-flat utan angled lie-flat säten......

Jeg mener der er (mindst) 2 typer A330-200:

Jeg fløj QR DOH-SGN in Airbus 330-200 i juli og fik sæde 1K. Configuration 1-2-1 very spacious, completely lie flat chairs, 3 vinduer per (vindues-) sæde. Det mindede mest af alt om en First class kabine og privacy var total (dog ikke for de to sæder i midten af 1-2-1).

Jeg fløj igen QR DOH-SGN i samme flytype (A330-200) i sidste uge (sæde 1F), men her var konfigurationen i bz-class desværre kun 2-2-2 og sædet er som Homer illustrerer, ovenfor. Dette er en langt dårligere sæde og ikke godt hvis man skal sove.

Min konklusion er derfor, at flytypen alene ikke afgør konfigurationen da den kan variere indenfor samme flytype...!?
 
Last edited:
Toppen