Qatar Airways Business class produkt

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av Stefan Sandström, 15 Oktober 2013.

1. Jag och tjejen var på en liten solsemester i några dagar och tog ARN-DOH-NBO-LAU med Qatar (Fly540 sista sträckan).

787 Businessclass service är exakt va den säger: 5 star services. Finns inget att gnälla på, bra mat, bra stolar.

A320 (nattflygning) från DOH till NBO är fasiken en annan historia. Businessclass stolar som påminner om de man hade på 70-80 talet, luutar inte bak speciellt mycket, servicen ombord känns lite tröttar (om än väldigt bättre än andra bolag)..och även här kallar de sig 5star airline. Jag vet att Qatars A319 har "riktiga" businessclass stolar, om än av den äldre Qatar standarden.

Det är just det att de kallar sig 5 star airline när de har så enormt variernade produkter som stör mig lite. Man förväntar sig samma kvalité rakt igenom.

2. pep

pep Medlem

Jeg synes det er rart med lidt variation blot det ikke er sub-standard. Hvis leg 1 = leg 2 100% så ville det være ret kedeligt?

3. Jacob

Jacob Medlem

4. Nairobi flygplatts finns inte i listan över flygplattser när man skriver recension. Även DarEsSalaam fanns inte...
    så kan inte skriva recension för den sträckan som jag igentligen vill "varna" folk från på qatar...

5. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi har haft en liten bugg om orsakat att alla flygplatser inte visats i listan. Denna fixades precis och åker med i releasen i eftermiddag!

6. pep

pep Medlem

Se om Nairobi Airport http://www.businessclass.se/forum/lounger/8457-businessclass-loungen-2013-a-32.html (side 32) - der har jeg anmeldt både inden- og udenrigssituationen p.t.

7. Jacob

Jacob Medlem

Nu är buggen fixad och både Nairobi och Dar-es-Salaam finns med i listan.

8. flying

flying Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flog CPH-DOH Qatar 787 C och DOH-KUL Qatar 333 C och ar VERKLIGEN inte imponerad! Qatar ar enligt mitt tycke och smak efter bade Emirates och Etihad I business. (Ska dock poangtera att mina erfarenheter av Qatar och Etihad ar ytterst begransade)

Last edited: 29 December 2013
  9. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    flying: du får gärna utveckla lite vad det var som gjorde att du tycker enligt inlägget. Har inte flugit vare sig Qatar eller Emirates men har för avsikt att pröva på Qatar Business Class nu när de är med i oneworld.

10. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har varit väldigt nöjd med Qatars service i business på sträckan CPH-DOH-MEL. Personligen tycker jag att det varit snäppet bättre än EK (framförallt mat och dryck).

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!