Qatar Airways business class och Stockholm Arlanda Lounge

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av Ziplock, 16 December 2014.

1. Ziplock

Ziplock Medlem

Jag flyger Arlanda - Doha i business class inom några veckor. Enligt Qatars hemsida är det Stockholm Arlanda Lounge som gäller på Arlanda, men om man tittar på denna på Arlandas hemsida står det:

Stockholm Arlanda Lounge är för dig som reser med Emirates First class och Business class, Qatar Airways (Platinum, Gold, Silver Members, Oneworld Emerald, Sapphire, Ruby Members), Ukrainian International Airlines Business class, Novair,Thomas Cook Airlines och Rossiya Business Class.​

Stockholm Arlanda Lounge | Stockholm Arlanda Airport

Har man tillträde med ett Qatar business class boarding card, eller krävs det att man har status hos Qatar?

2. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du har tillgång till loungen även om du reser i Business Class ombord på Qatar.

3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror nog att du bör hålla förväntningarna till denna lounge på samma nivå som matsalen på ABF Huset i Örebro :p

Smuffe, swede77, 149@telia.com och 6 andra gillar detta.
  4. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så jäkla illa är den inte. Den är lugn, till skillnad från SAS Gold oftast, samt mackorna brukar vara ok och våfflorna är ju kanon (om man gräddar dem länge så de blir frasiga). :)

Gus och Tockstew gillar detta.
  5. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den har ju förbättrats avsevärt mot när den precis öppnades. Då var den en snabb nödlösning som då Emirates började flyga. Allt i loungen var specialbeställt till resenärerena. Det fanns exakt antal mackor och så jämte mot antalet passagerare.

Men som föregående talare, ha inga höga förväntningar. Dom har dock våffeljärn!!!!!!

6. Ziplock

Ziplock Medlem

Haha, bra minne.... :) Ska försöka komma ihåg att posta mina erfarenheter när jag kommer hem igen.

7. jannewa

jannewa Medlem

När jag var där fanns det kaffe, och inte mycket mer. Så om det fortfarande samma så stämmer ABF ganska bra.

8. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mackorna såg rätt goda ut. Å andra sidan behövs det inget större matutbud om man ändå ska äta en 7-rätters lunch i First :)

Smuffe gillar detta.
  9. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha, jag kommer ihåg det mesta som skrivs på BusinessClass.se. Det kan @Jakob K och @Senator intyga om ;)

10. Miljon3

Miljon3 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant Fakta: Loungen erbjuder Diet Coke(Jänkar Version á "99 Cheeseburgers and a Diet Coke") istället för Cola Light.

Gus gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!