Senaste nytt

Qatar Airways bokning och payment verification

AABack2ARN

Medlem
Låter ju helt absurt krångligt... Bra att de försöker skydda sig (och oss) mot bedrägerier men det måste ju fungera smidigt.
 

Gweilo_2

Medlem
Tack för era kommentarer, jag måste haft otur. Efter ytterligare ett telefonsamtal nu på morgonen där dom lovade att pusha på rasslade det precis till i mailen med biljetter samt följande:

Dear Customers,

Payment verification has been completed for your reservation 123QBC, you will be able to check in for your flight without presenting the credit card used for purchasing your tickets.

We have sent your E-ticket Receipts to the email address you used at the time of purchase.

Thank you for taking the time to contact us and we look forward to welcoming you onboard soon.

Yours sincerely,
Qatar Airways Support
 
  • Gilla
Reactions: Gus

segra

Medlem
Jag fick samma idag. Betalt med VISA Infinite. Skumt...
Har bokat massor med gånger tidigare på QR´s websida
och aldrig fått detta tidigare.
 

segra

Medlem
Tack för era kommentarer, jag måste haft otur. Efter ytterligare ett telefonsamtal nu på morgonen där dom lovade att pusha på rasslade det precis till i mailen med biljetter samt följande:

Dear Customers,

Payment verification has been completed for your reservation 123QBC, you will be able to check in for your flight without presenting the credit card used for purchasing your tickets.

We have sent your E-ticket Receipts to the email address you used at the time of purchase.

Thank you for taking the time to contact us and we look forward to welcoming you onboard soon.

Yours sincerely,
Qatar Airways Support

Ringde du Svenska kontoret? Eller HK i Doha?
Känner att jag vill ringa och få detta bekräftat omedelbart.
 

Voyageur

Medlem
Gjorde igår en till bokning och även denna gång med SAS amex. Inget mail om verifikation utan en direkt konfirmerad bokning. Tror att det är visa/mastercard kanske som kräver högre säkerhetsrutiner.
 

segra

Medlem
Gjorde igår en till bokning och även denna gång med SAS amex. Inget mail om verifikation utan en direkt konfirmerad bokning. Tror att det är visa/mastercard kanske som kräver högre säkerhetsrutiner.

Har inte fått min bokning bekräftad än men efter samtal med QR kundtjänst så ska det inte
vara ngt problem då pass,kreditkort samt resande är samma person.
Enligt QR så är detta deras eget påhitt och har inget med kortutgivaren att göra.
Kan inte riktigt slappna av förrän min bokning är 100% bekräftad från QR.

Det skumma är att när jag loggar in på min bokning på QR´s sida så står där
klart & tydligt att mina biljetter är bekräftade och garanterade och det har det
gjort hela tiden, även före jag fick mailet om verifiering av QR. Jag har tom seatat
oss allihopa och det är inga problem det heller. Nu är också pengarna debiterade
mitt kort från att tidigare bara varit "skyddat".

Väntar med spänning på mailet som förhoppningsvis kan komma idag då det är
vanlig arbetsdag i Doha.
 

segra

Medlem
Hade I morse fortfarande inte fått ngt besked så jag ringde och frågade vad som händer.
Då hade de glömt att skicka bekräftelsen på att man var godkänd. Kom ett mail direkt
efter avslutat samtal som bekräftade att betalningen var godkänd.o_O
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen