Qatar Airways bokning och payment verification

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av Gweilo_2, 3 Mars 2015.

  1. Gweilo_2

    Gweilo_2 Medlem

    Har precis gjort min första Qatar bokning på deras hemsida, betalt med kort,och får bekräftelse. Dagen efter får jag nedanstående meddelande i min mail.

    Lite skumt att behöva skicka iväg kortinformation (visserligen "bara" 6 första och 4 sista siffrorna) på detta vis, eller är jag nojig...?

    Någon med erfarenheter ?

    E-commerce Support
    (Qatar Airways Support)

    Mar 3, 07:29

    Dear GWEILO/2 MR,

    Thank you for booking withqatarairways.com. We have received your booking details and are reviewing your transaction 123ABC

    To complete your transaction please provide additional payment information by submitting the form atPayment Verification | Qatar Airways Global

    Please provide this information by replying to this email within 48 hours to ensure we can finalise your booking.

    Yours sincerely,

    Qatar Airways Support


    You need to submit additional documentationwithin48 hours from the time of booking, for verification of the card holder information. If your flight is within3 daysfrom the time of booking, please contact your nearest Qatar Airways office.

    Failure to provide the card holder information on time will lead to cancellation of your booking.



    Payment Verification | Qatar Airways Global
     
  2. dino_81

    dino_81 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ring Qatars svenska kontor så får du lugnande besked innan du verifierar ditt kort.
     
  3. Gweilo_2

    Gweilo_2 Medlem

    Supporten ringd, "standard operation procedure, nothing to worry about sir, we need to avoid fraud" - så jag gick vidare. Passkopia bifogas - på punkten "Scanned card statement" ringde jag igen för att dubbelkolla vad dom egentligen ville ha. Mot alla odds skulle dom ha en kopia på själva kortet...!

    När allt ivägskickat kommer följande meddelande:

    Dear Customer,
    This is to confirm we received your payment verification details. Please allow 3-5 days for us to review your payment and booking information.
    Your booking is not guaranteed until you have received a confirmation that your payment is verified.

    Vad betyder det sista ? Att min bokning kan försvinna ? Verkar inte processen lite nittiotal ? Trodde dom hade hunnit längre i Doha....
     
  4. Homer

    Homer Medlem

    Vad är det för kort du betalt med?
     
  5. Gweilo_2

    Gweilo_2 Medlem

    SAS Mastercard
     
  6. Kan det vara så att MasterCard SecureCode som strular? Det strulade även på LifeMiles webbsida.
     
  7. Homer

    Homer Medlem

    Det var då inga problem att betala med Amex.
     
  8. Gweilo_2

    Gweilo_2 Medlem

    Kollade med SAS Mastercard (SEB) och uppenbarligen inte en helt okänd procedur enligt dom. Dom har bekräftat OK till Qatar och reserverat beloppet, möjligen att eftersom kostnaden ligger i DKK (flyger från CPH) och kortet är svenskt gör att transaktionen dyker upp på en bevakningslista i Doha.

    Nåväl, hoppas jag har en biljett !
     
    Gus gillar detta.
  9. Tommy

    Tommy Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    British Airways Visa fungerar utan problem
     
  10. doc

    doc Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har också använt British Airways Visa med Verified by Visa utan problem.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×