Qatar Airways Boeing 787 business class seat

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av WTP, 1 April 2015.

1. WTP

WTP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har bokat 2 platser i mitten och undrar om det går att flytta fram stolen lite så att man kan samtala normalt med frugan eller det är inga problem?
    Hade liknande fråga kring Cathay Pacific stolen i C (då vår andra leg är i Cathay Pacific) och Dr.Miles svarade att det var inga problem då man kan flytta stolen fram.

Gus gillar detta.
  2. Jacob

Jacob Medlem

WTP gillar detta.
  3. WTP

WTP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack @Jacob
    Har redan sett bilderna i din artikel - därav min fråga :)
    Kändes som att panelen som ska göra platsen mer privat sitter i vägen om man vill samtala med sin stolgranne.
    Om jag tyder ditt svar rätt - det går inte att flytta stolen fram som på Cathay Pacific.

4. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vet inte hur Qatar har det men på exempelvis Emirates kan man höja och sänka "panelen/avskiljaren" efter önskemål.

5. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag flög med Qatar Airways senast i 787 var det min uppfattning att det var svårare att förs ett samtal i de stolarna jämfört med i Cathay Pacific stolar. Vinkeln mellan stolarna var större hos Qatar Airways, vilket innebär att man sitter längre från varandra.

LarsCph och WTP gillar detta.
  6. Tommy

Tommy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dagens meny på QR168 till Doha och jag tycker att mitten sätena är perfekta om man reser tillsammans

image.jpg image.jpg

WTP, Anfield, KNA och 11 andra gillar detta.
  7. Dreamliner787

Dreamliner787 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kladdkaka! :D

MegaFlyer, Andrew och Martin Björnström gillar detta.
  8. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oh! Dom har utvecklat menyn! Förut var det bestämt vad man fick till sin varmrätt men nu ser det ut som att man får bestämma vad man vill ha, eller? @Tommy

9. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man får inte bara välja vad man vill äta fritt från menyn, utan också när man vill äta det. Vissa rätter tar dock 20 minuter att förbereda.

Gus, Sofia och Martin Björnström gillar detta.
  10. Swisser

Swisser Medlem

Låter mycket bra både vade gäller pyjamas och maten. Flyger med dem i höst och ser fram emot det.

Gus och Sofia gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!