Senaste nytt

Qatar Airways Al Mourjan Lounge i Doha revisited....

Magnus_K

Medlem
ImageUploadedByTapatalk1432563199.905260.jpg

Stämmer.
Dom stod ett helt gäng och scannade vid entrén.
Många som blev nekade, typ 80% i kön och hänvisade till ngn annan lounge.
 

Andrew

Medlem
Inte ens OW har tillgång. Det är bara folk som flyger premium på Qatar som har tillgång.
Helt säkert? Enligt både Qatars egna hemsida och OneWorlds hemsida har OW-passagerare i J eller F tillgång till Al Mourjan (medan det är uppdaterat att statuspassagerare i Y ej har det).
 

AABack2ARN

Medlem
Förutom Qatar hittar jag bara British Airways (1 flight) och Cathay Pacific (1 flight) som tillhör oneworld och flyger från Doha. De få borde ju kunna få komma in i Al Mourjan - i synnerhet Cathay eftersom de samarbetar högst intimt med Qatar och dessutom äger väl Qatar 10% av IAG (som äger BA)...

Att statuspassagerare i Y får besöka en annan lounge verkar ju vara bekräftat i verklighet och på websidor.
 

johhenrik

Medlem
Well, det har ju varit minst sagt rörigt där på sistone. Vissa blir insläppta, andra inte osv. Men det som annonserades från början var bara QR premiumpassagerare. Det var därför de byggde separata Business och First-lounger vid sidan om Al Mourjan.
 

pferdgarten

Medlem
Jeg var innom den nye loungen i begynnelsen av april, og ble utrolig skuffet mht hva de tidligere hadde i Premium Terminal.
- dårlig med plass
- lite tiltrekkende sittegrupper
- maten var usmakelig og kantinepreget
- stort, men på en upersonlig måte
- uoversiktelig
- fant ikke soveområde
- forferdelig vond lyssetting i de aller fleste områdene.

Den nye loungen gjør det særs mindre attraktivt å fly med QR, dessverre.
 

johhenrik

Medlem
Jeg var innom den nye loungen i begynnelsen av april, og ble utrolig skuffet mht hva de tidligere hadde i Premium Terminal.
- dårlig med plass
- lite tiltrekkende sittegrupper
- maten var usmakelig og kantinepreget
- stort, men på en upersonlig måte
- uoversiktelig
- fant ikke soveområde
- forferdelig vond lyssetting i de aller fleste områdene.

Den nye loungen gjør det særs mindre attraktivt å fly med QR, dessverre.
Det är ju för att ALLA fick komma in i den loungen då inga andra var öppnade. Nu har de ju strypt tillgången till endast QR premium, så då är det ju kanske bara en femtedel så många där. Det gör rätt stor skillnad.
 

ACervin

Medlem
Jag var där i måndags, tyvärr 20 minuters kö till duschen. Hade lite tid så fick flyga otvagad. Men loungen såg annars inte så full ut så jag blev lite förvånad över duschkön.
 

WTP

Medlem
Var där i måndagskväll och inga problem att få tillgång till duschen varken min fru eller jag.
Vi använde duscharna som finns längst bort bakom "sallad och panini"-restaurangen.
 
Toppen