Senaste nytt

Qatar Airways Al Mourjan Lounge i Doha revisited....

HON-II

Medlem
Var nyligen tillbaka i QR Al Mourjan Lounge i DOH. Loungen har haft stora startsvårigheter sedan invigningen av den nya flygplatsen i DOH (exempelvis WIFI-uppkopplingen som delas med resten av den gigantiska flygplatsen - mycket, mycket långsam under peakperioderna!). Det är en glassig och skinande ny lounge, men det är ungefär allt. Nu är det problem i restaurangen på övervåningen. Det är fina bord för den som får plats, men restaurangen är helt underdimensionerad och ofta full till bristiningsgränsen. Pga "renovering i köket" har man tagit bort menyn. Nu var utbudet bara några sönderkokta penne med lite tomatsås som såg ut och smakade som snabbmakaroner (det var bättre pasta i skolbespisningen), en chicken masala och en vattnig, uttunnad "seafood bisque" som tappat all seafood smak. Så här kommer det att vara i ytterligare några veckor till en månad. Men: de serverar fortfarande Krug skumpa. Tala om kontraster. Det är med vemod man finns QR:s gamla premiumterminal.
 
Last edited:

Magnus_K

Medlem
Sitter faktiskt precis och tittar på en Qatar flight och tänkte kolla.
Om man flyger ARN-DOH-DXB i Business så får man First Class mellan DOH och DXB.
Är detta loungen man får tillgång till då?
 

segra

Medlem
Sitter faktiskt precis och tittar på en Qatar flight och tänkte kolla.
Om man flyger ARN-DOH-DXB i Business så får man First Class mellan DOH och DXB.
Är detta loungen man får tillgång till då?

Ja det är det. 1:a klass loungen är inte öppen än. Lär dröja ett bra tag till tydligen.
 

HON-II

Medlem
Sitter faktiskt precis och tittar på en Qatar flight och tänkte kolla.
Om man flyger ARN-DOH-DXB i Business så får man First Class mellan DOH och DXB.
Är detta loungen man får tillgång till då?

First class DOH-DXB i A320 är som first class i amerikanskt inrikesflyg. First class loungen i DOH lär inte bli färdig i år.... QR verkar inte vara så motiverade. F class är en liten nisch för dem, och de skulle bara fylla loungen med alla One World emerald kort-innehavare.
 

Magnus_K

Medlem
@HON-II
Precis, söker iofs inte First Class för 1h flygning ;-)
Var mer nyfiken om man kunde stanna ngn timme extra, äta och dricka gott i First Class loungen.
 

HON-II

Medlem
Hej, ja, tack, vi har uppenbarligen samma erfarenheter. Jag skulle inte vara optimistisk vad gäller öppnandet av F class loungen i DOH. Men visst vore det skönt att komma in där på väg till eller ifrån Stockholm pga emerald-status.....
 

Magnus_K

Medlem
Det som tilltalar med Qatar är deras nya tider måste jag säga, dom är grymma!
Hade loungen varit stabil så har det varit en no brainer.

OT:
Austrian och Swiss har spårat helt på sina tider, kanske en kombo av dessa skulle funka.
Lufthansa är bara helt off-side på priset.
Emirates är okej men inte perfekt, dom har så tidig flight tillbaka att man måste gå upp mitt i natten typ..
 

HON-II

Medlem
P.s., p.s.: jag glömde att tillägga något som missats i alla reviews av QR DOH Al Mourjan loungen: den ligger en trappa upp från den jättelika terminalen på en terass, dvs den saknar väggar och är inte ljudisolerad mot terminalen. Detta innebär ett enormt sorl och bakgrundsljud. När jag var där, var det en fotbollsmatch som visades i en "sports' bar" precis i närheten under loungen med en massa skrik och hurranden. Inte precis det man letar efter, när man är trött och bara vill slappna av och vila i loungen.
 
Toppen