Senaste nytt

Qatar Airways Al Mourjan Business Class Lounge, Doha

inka

Medlem
Hittar inget svar här på forumet om just detta så ställer den här och hoppas att ngn vet. Hinner man tillbringa tid i loungen när man bara har ett morgonstop på 1 h 25 min på vägen ner och 1 h och 50 min på hemvägen? Och kan/får man beställa Krug så tidigt på morgonen? ;)

Hur hittar vi till loungen när vi väl kommit till flygplatsen i Doha?
 

pep

Medlem
Du kan lige nå det hvis det er en direkte jetgate og du ikke skal køre med bus. Loungerne er let at finde, da de ligger centralt ved den gigantiske legetøjsbamse i solar plexus. Krug kan fås i Al Moujan, men der er også alternative drikke, inklusive andre sparkling drinks
 

Andrew

Medlem
Dock bör det tilläggas att det efter årsskiftet varit lite motstridig information om just Krugen där vissa hävdar att den inte längre finns. Om detta beror på leveranser eller att den numera är reserverad för Al Safwa är lite oklart.
 

doc

Medlem
Hittar inget svar här på forumet om just detta så ställer den här och hoppas att ngn vet. Hinner man tillbringa tid i loungen när man bara har ett morgonstop på 1 h 25 min på vägen ner och 1 h och 50 min på hemvägen? Och kan/får man beställa Krug så tidigt på morgonen? ;)

Hur hittar vi till loungen när vi väl kommit till flygplatsen i Doha?
Med min erfarenhet för en vecka sedan hinner ni troligtvis inte. Jag hade 2,5 timma i Doha på vägen ned och det var totalkaos i transfer security. Vi hann bara upp för trappan till loungen innan det var till att vända. Dessutom börjar Qatar Airways i regel boarding cirka en knapp timma innan avgång.
 

johhenrik

Medlem
Jag har aldrig flygit nattflighten från ARN, men de andra har jag flugit ett antal ggr och då har det inte varit problem genom security. Ibland kan man få gå en bra bit från gate, men man brukar hinna till loungen och ett glas champis i handen inom 15 minuter.
 
Last edited:

inka

Medlem
Tack för era svar! En annan fråga, finns det ngn "dress code" när man åker business eller ngt annat jag ska tänka på, undrar då jag som premiäråker snart! Ser då fram emot detta :) den enda nackdelen att åka business är väl att det blir svårt att inte åka det på nästkommande resor ;)
 

doc

Medlem
Tack för era svar! En annan fråga, finns det ngn "dress code" när man åker business eller ngt annat jag ska tänka på, undrar då jag som premiäråker snart! Ser då fram emot detta :) den enda nackdelen att åka business är väl att det blir svårt att inte åka det på nästkommande resor ;)
Det har diskuterats i flera trådar tidigare. Klä dig i det som du känner dig bekväm med. Åker du nattflygning till Doha så får du ändå pyjamas att byta om till. Allt från kostym till pyjamas är alltså gångbart. Jag är hemskt ledsen att meddela att business class syndromet är osedvanligt svårbotat.
 

JohnnyWilde

Medlem
Tack för era svar! En annan fråga, finns det ngn "dress code" när man åker business eller ngt annat jag ska tänka på, undrar då jag som premiäråker snart! Ser då fram emot detta :) den enda nackdelen att åka business är väl att det blir svårt att inte åka det på nästkommande resor ;)
Jag kör alltid Iron Maiden tshirts för att det är dels bra icebreaker för de avslappnade passagerarna och störande för de med mer översittande attityd.
Kommer dock flyga nästa F i en Motörhead.....någon jävla ordning får det fan vara!
647caa916cef3192d9a6eb1a11cd5ffd.jpg
 

agehall

Medlem
En annan fråga, finns det ngn "dress code" när man åker business
Ja - hel och ren brukar vara ett bra koncept.

störande för de med mer översittande attityd.
Jag tror ingen kunde bry sig mindre om vad du har på dig när du flyger i premiumkabiner. Jag har aldrig stött på någon som tittat snett på mig när jag kommit i slitna shorts och T-shirt. Det är immigration som brukar höja på ögonbrynen, men aldrig någon ombord.
 

JohnnyWilde

Medlem
Ja - hel och ren brukar vara ett bra koncept.


Jag tror ingen kunde bry sig mindre om vad du har på dig när du flyger i premiumkabiner. Jag har aldrig stött på någon som tittat snett på mig när jag kommit i slitna shorts och T-shirt. Det är immigration som brukar höja på ögonbrynen, men aldrig någon ombord.
Well, jag har blivit frågad om jag verkligen var van C resenär på en Qatar flight från ARN.

Det visade sig senare att de var resebyrå anställda på mutbiljett så och skulle vidare i Y så jag gästade in den snygga av dem i just Al Mourjan.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen