Senaste nytt

Qatar Airways 2 för 1 deal (Economy och Business) (köp Feb 11 - 14)

Homer

Medlem
Nu äntligen blir det en resa av till Bali. Köpenhamn-Bali t o r för två personer i business 29 000 kr. Inte så dåligt. 600 TP dessutom!
Fast Qatar krediterar dåligt till BA i businessclass.....ingen kabinbonus i business.

Inte riktigt 4x 140 = 560TPs

Inte riktigt på alla oneworld flygbolag. Exkl. Air Berlin och S7 Airlines.

Mer info kan du hitta här.
http://www.businessclass.se/forum/o...b-american-airlines-aadvantage.html#post98849

Dessutom i fallet Qatar ger billig ekonomi ofta bara 25%

American Airlines oneworld partner - Qatar Airways
 

ELOS

Medlem
Eftersom det är ett stopp i Singapore, borde inte sträckan DOHA-SIN räknas som ett leg (140 TP) och SIN-BALI som ett leg (40 TP) så att det totalt från CPH blir 140+140+40 = 320 TP?
 

Homer

Medlem
Eftersom det är ett stopp i Singapore, borde inte sträckan DOHA-SIN räknas som ett leg (140 TP) och SIN-BALI som ett leg (40 TP) så att det totalt från CPH blir 140+140+40 = 320 TP?

Det där har diskuterats tidigare, då handlade det om DOH till EZE med stopp i GRU,
enligt Dr.Miles räknas det bara som två flighter om biljetten tillåter stopover
Vad jag kan se verkar inte stopover vara tillåtet annat än i DOH för just det här erbjudandet.

Fast det flesta AA biljetter tillåter ju inte heller stopover, och i det här fallet har vi vissa dagar
även olika flightnummer mellan DOH-SIN och SIN-DPS.
 

Dr. Miles

Expert
Det där har diskuterats tidigare, då handlade det om DOH till EZE med stopp i GRU,
enligt Dr.Miles räknas det bara som två flighter om biljetten tillåter stopover
Vad jag kan se verkar inte stopover vara tillåtet annat än i DOH för just det här erbjudandet.

Fast det flesta AA biljetter tillåter ju inte heller stopover, och i det här fallet har vi vissa dagar
även olika flightnummer mellan DOH-SIN och SIN-DPS.
Nja, stopover är inte ett krav utan byte av plan med olika flightnummer. Om det är samma flightnummer så måste ha skett efter en stopover för att räknas som två separata flygningar.

Om man flyger med XX123, XX456 sedan XX789 räkas det som tre flygningar.
Om man flyger med XX123 och XX456 med stop (ej stopover) i YYY räknas det som två flygningar.
 

Paby

Medlem
Priserna till "långtbortistan" ser bra ut (om man nu inte bojkottar Qatar) men till Mellanöstern tycker jag inte det var så fantastiskt. 19295 kr till Dubai är i stort sett samma pris som Swiss kört flera gånger men då åker man med ett bolag som är toppkvalitet på alla sätt (inkl corporate citizenship).
 

johhenrik

Medlem
Priserna till "långtbortistan" ser bra ut (om man nu inte bojkottar Qatar) men till Mellanöstern tycker jag inte det var så fantastiskt. 19295 kr till Dubai är i stort sett samma pris som Swiss kört flera gånger men då åker man med ett bolag som är toppkvalitet på alla sätt (inkl corporate citizenship).

Nu var ju priset för två biljetter till priset av en iofs. Men absolut, QR är väldigt sällan billigast.
 
Toppen