Senaste nytt

Qatar Airways öppnar Doha-Utapao (Pattaya) fr o m 2018-JAN-28

Dr. Miles

Expert
Qatar Airways öppnar Doha-Utapao (Pattaya) fr o m 2018-JAN-28.
Linjen kommer att trafikeras fyra gånger i veckan med Boeing 787 som har 22 stolar i Business class och 232 stolar i Economy class.

37081002093_6ff816f2d7_b.jpg

(Foto: Qatar Airways Media room)

Utöver denna linje, kommer Qatar Airways att starta Doha-Chiang Mai fr o m 2017-DEC-12.
De kommer att flyga till totalt 5 destinationer i Thailand (Bangkok, Phuket, Krabi, Chiang Mai och Utapao [Pattaya]) från Doha med 60 avgångar per vecka.

Qatar Airways skrev:
Qatar Airways Launches New Flights to Thai Holiday Destination Pattaya
‎29 October 2017

DOHA, Qatar – Qatar Airways has responded to increased customer demand for services to Thailand by launching direct flights to Pattaya, the airline’s fifth route to the country. The new four-times-a-week service, which starts on 28 January 2018, is in addition to the airline’s existing flights to Bangkok, Krabi, Phuket and soon to be launched, Chiang Mai. The launch of the service to historic Chiang Mai is scheduled to start on 12 December, 2017.

Tidtabell: fr o m 2018-JAN-28

1.3.5.7
QR828
Doha (DOH) 20:05 - Utapao/Pattaya (UTP) 06:30+1 787

12.4.6.
QR829
Utapao/Pattaya (UTP) 07:50 - Doha (DOH) 11:40 787


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Källa:
Qatar Airways Launches New Flights to Thai Holiday Destination Pattaya - Qatar Airways
 

Alf

Medlem
Jag håller med @RobHK, värre träsk att hamna i finns nog inte i Thailand. Det är bara att hoppas på att barnfamiljerna har bättre omdöme än att hålla sig från Pattaya. Själv tillhör jag numera pensionärsparen och skulle aldrig livet sätta min fot på detta ställe.
 

SG

Medlem
Jag håller med @RobHK, värre träsk att hamna i finns nog inte i Thailand. Det är bara att hoppas på att barnfamiljerna har bättre omdöme än att hålla sig från Pattaya. Själv tillhör jag numera pensionärsparen och skulle aldrig livet sätta min fot på detta ställe.

Intresseklubben noterar.
 
Toppen