Senaste nytt

Qatar Airways öppnar Doha-Göteborg Landvetter 12 december 2018

intuition

Medlem
Er ikke de fleste på dette forumet her "flygnördar" da?
...
Det finns nog väldigt många olika typer av flygnördar på ett forum som detta. En del flyger bara för att få så mycket segment/poäng/drinkar som möjligt, några flyger så billigt som möjligt, några flyger så mycket redan från början att de vill mest hitta sätt att flyga mindre/kortare/effektivare.

Själv är jag inte ovillig till extra segment och omvägar men oftast för att slippa betala priserna som gäller från CPH. Visst, ett nytt plan eller en exceptionell lounge skulle jag kunna tänka mig åka omväg för att testa, men just LHR hade jag personligen undvikit.
 
Framförallt känner jag efter helgens besök i Galleries First LHR T5 att det är helt rätt beslut att lägga ner BAEC.
Skal BA legge ned / stenge BAEC? Hva skal de erstatte BEAC med da? Jeg synes personlig T5 F loungen er helt ok. I hvert fall mye bedre enn loungene du får på ARN, GOT eller OSL.
 

agehall

Medlem
Skal BA legge ned / stenge BAEC? Hva skal de erstatte BEAC med da? Jeg synes personlig T5 F loungen er helt ok. I hvert fall mye bedre enn loungene du får på ARN, GOT eller OSL.
Nej, det är för min egen del som jag ska sluta med det. Och givetvis är GF T5 ok jämfört med många andra lounger, som VIP loungen på OSL tex. Men den håller inte måttet i stort. Tillochmed American har ju bättre lounger i USA numera.
 
Du verkar ha en generös arbetsgivare som betalar dyrare biljetter för att du skall flyga via LHR när det inte finns något behov av detta. Om det gäller privata resor som du själv betalar får du bortse från det jag skrev i första meningen. Som arbetsgivare skulle jag aldrig betalat den extra kostnad för någon anställd för en biljett via London när det finns billigare alternativ.

För mej räcker det drinkutbud som serveras i ”vanlig” businessklass på Qatar och annat flyg. Om jag reser i jobbet tycker jag inte så lämpligt att hänga i baren på en 380 mestadels av tiden.
Takk for svar. Jeg betaler alle mine reiser selv, ingen arbeidsgiver som betaler for meg. Så mitt Emerald kort har jeg betalt 100% av egne penger.

Reise er hobby for meg, så jeg betaler gjerne noe ekstra for å oppleve baren på A380 samt Qatar loungen på T4. I tillegg bruker jeg mine Avios poeng til å fly C med Cathay i Asia til en billig penge. Og med Emerald får jeg tilgang til en av verdens beste F lounger i HKG (The Pier)
 

Senator

Moderator
Nej. Väldigt många av oss flyger för att vi måste och flyger full tillräckligt för att man inte alltid är sugen på att ta omvägar bara för att besöka lounger. Framförallt känner jag efter helgens besök i Galleries First LHR T5 att det är helt rätt beslut att lägga ner BAEC. Det är visserligen en förstaklasslounge, men den håller inte riktigt måttet längre.

I fara för att den hamna i OT gällande den glada nyheten för Glenn 1, 2 och 3 ;) så är jag väldigt nyfiken på vilka alternativ (inom Europa) som idag är bättre än British Airways och LHR?
 
Intra-EU suger det mesta, men att slippa LHR är ett steg upp oavsett.
Forstår ikke hvorfor du synes LHR er så ille. Har vært der minst 50 ganger uten noe problemer. Loungene til OneWorld på T3 er jo veldig bra. Jeg har vært på SAS loungene på både OSL og ARN og loungene på både T5 og T3 på LHR er jo veldig mye bedre på alle måter. Eller er det flyplassen i seg selv som er så ille?

OneWorld Emerald gir tilgang til ekte F lounger. Det får du ikke med gullkort på Star Alliance.
 

agehall

Medlem
Forstår ikke hvorfor du synes LHR er så ille. Har vært der minst 50 ganger uten noe problemer. Loungene til OneWorld på T3 er jo veldig bra. Jeg har vært på SAS loungene på både OSL og ARN og loungene på både T5 og T3 på LHR er jo veldig mye bedre på alle måter. Eller er det flyplassen i seg selv som er så ille?
Det är väldigt osmidigt att byta på LHR eftersom man alltid behöver göra en ny säkerhetskontroll och de dessutom ofta är ganska otrevliga och slöa där.

OneWorld Emerald gir tilgang til ekte F lounger. Det får du ikke med gullkort på Star Alliance.
Och? Bara för att BA tillhandahåller något de kallar förstklass lounge så behöver den ju inte vara bra. Jag tar faktiskt Lufthansas stora Senator-lounge i Frankfurt vilken dag som helst före Galleries First på T5.

Det verkar finnas en viktig skillnad i vårt resmönster - du reser för att du vill till vissa lounger/flyg. Jag reser för att jag måste. Det är två helt olika sätt att se på saken. Om alla mina resor skulle gå till Asien så skulle OneWorld fortfarande vara lite attraktivt, men så är det inte och jag stirrar mig inte blind på vad saker kallas utan jag försöker titta mer på hur min helhetsupplevelse blir.
 

trskial

Medlem
Det där känns som ett inlägg som hör hemma på andra forum. Redovisa istället vad du tycker är dåligt med dreamlinern och håll gärna lite nivå på språket. I all välmening.

Dreamlinern är dålig på det viset att business config är 1-2-1 och det tycker jag inte om. Jag vill ha 2-3-2 i business. Flyger därför med Qatar B777 i den mån jag kan, även Emirates B777. Försöker undvika dreamlinern så mycket jag kan.
 
Toppen