Senaste nytt

Qatar Airways’ nya businesslounge i Doha – en skugga av sitt forna, stolta jag

segra

Medlem
En liten reflektion........

Maten på kvällen var enligt oss mycket bättre än frukosten. På Al a´carte menyn (kväll)
valde vi oxfilé och den var riktigt bra. Man hade inte så många rätter att välja på men
det kan kvitta om de bara är bra. Frukosten var däremot inte riktigt lika bra. Omelett
menyn var helt okej men det som var uppdukat på frukostbuffén vad gällande både
pannkakor, bröd och beef bacon var riktigt torrt och intetsägande. Vad gäller dryck
så kan man nog inte klaga allt för mycket. Man går fram till baren och beställer det
man vill ha och de har faktiskt det mesta man önskar sig. Att de serverar Krug champagne
får man väl se som plåster på såren för att 1:a klass loungen är kraftigt försenad och
försenad. Men loungen är riktigt fin faktiskt, jag tycker den är mycket fräschare än
gamla premium terminalen. Bifogar lite bilder.

Ja jag vet att jag lurar mig själv men man kan inte låta bli att smila lite när man ser
vad en flaska Krug kostar på en restaurang i Dubai och att man har "svept" i sig en
ansenlig mängd av denna gudabenådade dryck "for free" i loungen........men för att
muntra upp effekterna av utcheckningsräkningen på hotellet så är det fint att studera prislistan i restaurangen och räkna på hur mycket man "tjänade på champagnen" (Ironi)
ca 9700 Sek/flaskan i Dubai gjorde ju att flygresan blev jättebillig.:)

Krug.jpg


prislista.jpg

oxfilédoha.jpg

IMG_7963.jpg



IMG_7969.jpg


IMG_7956.jpg
IMG_7962.jpg
IMG_7954.jpg
IMG_7955.jpg
 

Attachments

  • prislista.jpg
    prislista.jpg
    234,2 KB · Visningar: 156
  • IMG_7965.jpg
    IMG_7965.jpg
    344,4 KB · Visningar: 158
Toppen