Qatar A350

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av HON-II, 5 Juli 2015.

1. HON-II

HON-II Medlem

Flög för andra gången med Qatar Airways:s A350. Jag måste säga att jag är rätt så imponerad. Väldigt luftig och väldesignad kabin i business. I och med att den är så mycket större än C kabinen på 787 (med samma typ av stolar), så känns det inte så "komprimerat", och det blir mycket tystare med mindre ljud av skrikande barn från Y kabinen (fr.a. i de främre raderna). Mitt intryck är också att A350:an är tystare under flygningen än 787 (som redan i sig är rätt så "tyst"). En mycket positiv upplevelse.

IMG_6180.jpg
    Många av medpassagerarna passar på att fotografera kabinen...

IMG_6186.jpg
    En rymlig och luftig business kabin somär ungefär dubbelt så stor som Qatar Airways:s 787 C kabin

2. Tystare ja, såg en mätning på Youtube som nån nörd gjort: 60 db mot 80 db när planet är uppe på marschhöjd.

3. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser riktigt trevligt ut, hoppas man kommer kunna resa med detta plan inom en snar framtid.

4. LarsCph

LarsCph Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det ser rigtig fint ud. Jeg har kun prøvet QT 787 i business class og syntes faktisk det er fint at kabinen ikke er så stor - jeg syntes det gør oplevelsen lidt mere "eksklusiv" i forhold til en større kabine. Jeg vil tro at hvis man sidder på række 8/9 vil man stadig kunne opleve lyd fra economy kabinen? Det er det kun de 2 sæder på række 6 i 787 som har dét problem. Men jeg kan godt se at kabinen faktisk ser lidt mere luftig ud end 787 gør.

Men godt ser det ud. Jeg skal med 787 + 777ER fra København til Bali på fredag med hele familien i business (2 voksne + 3,5 år gammel datter) vi glæder os rigtig meget. Har ikke prøvet at flyve med børn familie+børn hos QT tidligere, og er lidt spændt på hvordan den noget mere private indretning på 787 fungerer som familie i forhold til de lidt ældre kabiner hvor man kan sidde mere klassisk ved siden af hinanden.

Jeg ville personligt rigtig gerne prøve A380... Konceptet med lounge/bar område om bord er helt enkelt bare værd at prøve :)

Gus gillar detta.
  5. pep

pep Medlem

QT= Qatar Airways? A380 er svær at slå. Det bedste jeg har prøvet nogensinde i luften. Jeg bryder mig ikke om (og har næppe råd til...) lukkede kabiner. Glæder mig til A350. Man siger at Af alle jordiske glæder, er forventningens er den største Jeg forstår hvad HON-II siger at luft og lidt højere til loftet er vigtigt. Minder mig om min elskede Ilhyusin-96...

LarsCph gillar detta.
  6. LarsCph

LarsCph Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja - jeg mente Qatar Airways... Hehe - burde bare droppe alle de forkortelser :) Og ja, A380 hos enten Qatar Airways eller eventuelt Emirates - tog jeg gerne en lille omvej for at prøve. Jeg ville bestemt ikke heller have noget imod at prøve en af de lukkede kabiner - men det får jeg nok ikke nogen til at betale og at tage hele familien med på First står ikke lige for sådan rent økonomisk...

Gad vide hvad det koster i point at upgrade fra business til first hos Qatar Airways? Jeg når at have 3-4 ture til Østen med dem i business inden for et års tid, det må da blive lidt lidt...

Gus gillar detta.
  7. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med om att 350 är snäppet vassare än 787 (båda bra). Men frågan är om inte 380 är ännu tystare.

kerran1980 och Gus gillar detta.
  8. Låter bra - har två segment bokade i September!

kerran1980, Sofia, LarsCph och 1 annan gillar detta.
  9. Flew the Qatar Airways A350 Economy Doha to singapore and found the experience to be very good.

I even wrote a poem on their superior IFE system.

10. Jay

Jay Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns det någon sida där man kan följa på vilka rutter A350 kommer att användas?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!