Qantas, instruktioner om hur du skall bli igenkänd

Diskussion i 'Oneworld' startad av ACervin, 21 Februari 2014.

1. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Qantas dras med ett stort underskott som debatteras i tidningarna dagligen. Inte desto mindre har de bytt uniformer, betydligt snyggare än det gamla mönstret, och arbetar på att leverera förbättrad service. Internt har man gett nyligen gett ut The Qantas Service Document. Australian Business Traveller har kommit över delar av detta. Inget märkvärdigt kanske men kan ge en inblick i hur FA bör interagera med paxen beroende på klass och status.

Bifogade filer:

5 personer gillar detta.
  2. I vår kommande BusinessClass.se logbook finns en ruta för just "Tilltalad med namn" :)

1 person likes this.
  3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den kommer att vara ganska tom för min del. Det händer extremt sällan. :(

4. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    du måste åka mera F , på min senaste Thai F så lät Welcome back Mr Jumbooze väldigt trevligt ;)

1 person likes this.
  5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, gärna. Bjuder du? :)

2 personer gillar detta.
  6. Min bästa flight 2013 var American Airlines mellan Boston och "Fisken" på västkusten. Beskrev tidigare att ca 5 passagerare var tydligen pendlare på rutten, och Bostonbaserade cabingänget hade haft dessa kunder med sig ett antal gånger och hade tydligen stenkoll på allas namn (för- och efternamn) redan innan boarding.

Satt på rad 6 i juraperiodens B757, och när Beverly (Purser) kom runt för att ta beställning:
    "Mr. Senator, what would you like to have once we get airborne".
    "Beverly, it seems like everyone is on first name basis onboard, so please call me Hans"
    "Certainly Hans, I appreciate that. Now, what would you like to drink"
    "Gin and Tonic" :)

Jag tilltals alltid med Herr/Mister Efternamn och Sir när jag åker med Swiss, British Airways, Lufthansa etc. Gillar inte det...

7. Jag får ofta tilltalas med Dr. Miles-san på Cathay Pacific, Singapore Airlines och THAI.
    Hos ANA och JAL (länge sedan) är Dr. Miles-sama.
    På vissa Air China flygningar var Dr. Miles-xiansheng (先生).

8. kristofergustafsson

kristofergustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan inte minnas att någon tilltalade mig med namn på TG F, ens vid ombordstigning.

9. Att tilltalas med namn hör till vanligheterna här i Australien (även i andra sammanhang än flyg) så jag höjer knappast på ögonbrynen när jag blir tilltalad med namn hos VA trots att jag "bara" har Gold status.

Hemma i Sverige hade det nog nästan känts lite konstigt. Kulturskillnader, helt klart.

1 person likes this.
  10. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Äh, jag har fått skriva autograf i säkerhetskontrollen på Arlanda 2008, det slår väl det mesta i "personligt bemötande" :)

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!