Senaste nytt

Qantas inför dresscode i sina lounger

Palazzi

Medlem
Shorts har jag flugit i någon gång, men det var lääänge sedan. Inget jag brukar tänka på.. Klart att kommer någon iklädd Hawaii-shorts påväg från Longyearbyn undrar man ju om allt står rätt till.

Så länge man behåller kläder på överkroppen så känns det som en OK dresscode. Jag flyger alltid i långbyxor (modell tajt) o det är väl egentligen inte det skönaste man kan bära.... Egentligen borde jag köpa in kläder specifikt för själva flygningen, så att jag kan vara bekväm o se respektabel ut (i mina ögon). Nu är jag lite begränsad till min garderob av jeans och 100 uddakavajer (ok, jag har inte 100st...)

Googla modeikonen "Nick Wooster" - har ofta shorts :)
 

ALU

Medlem
Japp, Thongs är alltså flip-flops på svenska. Jag kan som ovan personer nämnt förstå att de försöker få till någon slags dresscode. Ibland ser det ut som vissa kommit direkt från stranden och det är nog det som de försöker få bort (på gott eller ont).
 

Ziplock

Medlem
Har faktiskt åkt F med med endast en ytterligare medpassagerare, en lång snygg kanadensisk tjej, klädd i trasiga jeans. Hon hade inga problem att komma in i F loungen på BKK i alla fall.
I rätt butik kan trasiga jeans vara dyrare än hela jeans i en annan butik.
 

rvarttinen

Medlem
Shorts, linne, flip-flops samt det karaktäristiska brölet. Där har du Thai-flighten Arlanda - Suvarnabhumi i ett nötskal... :D
Blev vittne en gång då första pax som klev av flyget i Arlanda endast iklädd flip-flops och badbrallor (!), samt bärendes på en plastkasse som handbagage...

Jo, viss dresscode kanske, men det tycks mig som om de flesta som besöker en lounge brukar uppfylla det som kallas "smart casual" eller 'bättre' ... själv reser jag nästan uteslutande i jeans och skjorta. Vill ha det bekvämt och avkopplat. Helst inget jobb! (<- annan tråd)

Under en vistelse i AF:s F-lounge på CDG så kom det in en tjej helt moderiktigt (såg dyrt ut..!..) klädd och barfota. Av övriga i sällskapet (bla. livvakter?) att döma så undrar jag inte om det var någon mer eller mindre känd hip-hop eller RnB artist..?.
 

AABack2ARN

Medlem
I rätt butik kan trasiga jeans vara dyrare än hela jeans i en annan butik.

Skoja inte! Jag höll på att få hicka när jag såg vad frugan betalade för sina trasiga jeans - samtidigt som hon skäller på mig när mina jeans är lite väl slitna! Fattar ingenting... ;)

För övrigt är det lite intressant med klädkodsåsikterna i första klass med tanke på att de flesta faktiskt byter om till pyjamas om inte innan start så ganska snart efteråt. Vilket medför att 75% av F-kabinen sitter och äter bra mat och dricker champagne i en pyjamas! Något jag inte gör hemma direkt...
 
Toppen