Senaste nytt

Qantas inför dresscode i sina lounger

wheaa

Medlem
Short är faktiskt det optimala reseplagget även om det är vinter hemma så har jag alltid med shorts o byter om till på flygplatsen :)
 

Vaniljvodka

Medlem
Jag hoppas shorts INTE är ok. Mitt största no-no på en flygplats eller i alla fall på ett flygplan. Personen som sitter bredvid vill kanske inte gnida sig mot den andres lurviga. Mjukisbyxor eller sandaler/flip-flops står heller inte högt i kurs.

Edit: Så här ser det ju ut på your average charter-flight, kan vi inte låta reguljärflyget vara förskonat från det?
 
Last edited:

NotRyan

Medlem
Jag hoppas shorts INTE är ok. Mitt största no-no på en flygplats eller i alla fall på ett flygplan. Personen som sitter bredvid vill kanske inte gnida sig mot den andres lurviga. Mjukisbyxor eller sandaler/flip-flops står heller inte högt i kurs.

Shorts, linne, flip-flops samt det karaktäristiska brölet. Där har du Thai-flighten Arlanda - Suvarnabhumi i ett nötskal... :D
 

wheaa

Medlem
Jag hoppas shorts INTE är ok. Mitt största no-no på en flygplats eller i alla fall på ett flygplan. Personen som sitter bredvid vill kanske inte gnida sig mot den andres lurviga. Mjukisbyxor eller sandaler/flip-flops står heller inte högt i kurs.

Edit: Så här ser det ju ut på your average charter-flight, kan vi inte låta reguljärflyget vara förskonat från det?
Har du problem med kvinnor i kjol också? Jag kommer iallafall fortsätta ha skjorta och gnida mig mot alla jag träffar :)
 

Vaniljvodka

Medlem
Inga problem med kvinnor i kjol, nej. Och ej heller med shorts i de flesta andra miljöer. Men det är nånting med flygplan och resande som känns en smula religiöst för mig. Vill se respektabel ut eftersom jag tycker det är en fest att resa och vill att andra runtomkring också ska se respektabla ut. Kan kabinpersonalen så kan vi. Lite som att man kanske inte har på sig shorts och flipflops på restaurang.
 

nilsson

Medlem
Så här säger Quay, Syndeys bästa restaurant, som jämförelse:

Quay skrev:
Attire: Please refrain from wearing athletic clothing or footwear. Gentlemen should not wear shorts or sleeveless t-shirts. Footwear: Please refrain from wearing flip flops or ugg boots. Gentlemen should wear fully covered shoes.

Jag tror jeans och T-shirt anses som formellt i Quantas-loungen.
 

Jonas C

Medlem
Jag hoppas shorts INTE är ok. Mitt största no-no på en flygplats eller i alla fall på ett flygplan. Personen som sitter bredvid vill kanske inte gnida sig mot den andres lurviga. Mjukisbyxor eller sandaler/flip-flops står heller inte högt i kurs.
Det beror ju på vilken typ av shorts. Har man ett par snygga och moderiktiga shorts så ser jag inga konstigheter med att ha dem på sig i lounger eller ombord på flygplanet. Det är ett bekvämt plagg att ha på sig på sommaren, i synnerhet på en längre flygresa. Cargoshorts, militärshorts, träningsshorts, badshorts, etc går givetvis fetbort.
 

dino_81

Medlem
Jag tycker absolut inte att Qantas dress code-regler vid loungebesök är något negativt och ser heller inga problem om det skulle bli en "standard" för lounger runt om i världen.

Korta kjolar/shorts i loungen tycker jag är okej om bäraren visar "hänsyn" men kanske inte under flygningen. Jag vill varken sitta själv med bar hud mot sätet eller sitta på ett sätet där någon gjort detsamma. Således gäller min tanke även linne.
 

Vaniljvodka

Medlem
Det beror ju på vilken typ av shorts. Har man ett par snygga och moderiktiga shorts så ser jag inga konstigheter med att ha dem på sig i lounger eller ombord på flygplanet. Det är ett bekvämt plagg att ha på sig på sommaren, i synnerhet på en längre flygresa. Cargoshorts, militärshorts, träningsshorts, badshorts, etc går givetvis fetbort.

Väntar fortfarande på den dagen när jag ska få se någon med ett par moderiktiga shorts på en flygplats. Kortärmad stor-rutig skjorta med dubbla bröstfickor är oftast kutym till shortsen.
 
Toppen