Senaste nytt

Qantas öppnar en ny lounge i London Heathrow Terminal 3 i början av 2017

Homer

Medlem
Någon som har koll på vilken den senaste flighten är man kan ta från T3 en lördag om man bara har för avsikt att göra en MR för att komma in i loungerna?
Helsingfors har flighter vid 19:30, men man förlorar 2h på att åka dit och det är en 3h flygning. Tänkte om man kunde komma undan billigt en lördag kväll då jag anländer T2 vid 15:30 ungefär.

Hittade Lisabon vid 19:50 för 180£ med retur morgonen efter. Vien med avgång 18:40 och retur morgonen efter för 157£


Lördagar vet jag inte, men för ett tag sedan tog jag tog ett flyg som gick från LHR till HEL vid 6 tiden framme ARN före midnatt.

(tidigare i år tog jag det sista flyget och stannade i HEL över natten för jag behövde 4 länder för IHG accelerate)
 

palmen

Moderator
Lördagar vet jag inte, men för ett tag sedan tog jag tog ett flyg som gick från LHR till HEL vid 6 tiden framme ARN före midnatt.

(tidigare i år tog jag det sista flyget och stannade i HEL över natten för jag behövde 4 länder för IHG accelerate)
Jag har också råkat hamna i Helsingfors för att få ett fjärde land för IHG. Jag åkte dock ARN-HEL-ARN-HEL på lördagen och sen HEL-ARN på söndagen. Dom blev rätt förvånade när jag gick på vändande plan i Stockholm :)
Finnair har ju ett rätt bra alternativ, resa med 19:30-flighten på lördag kväll och tillbaka morgonen efter vid 8 med deras A350. Finns priser neråt 88£ i ekonomi. Frågan är ju vilket skicka man är i efter att ha raidat lounger en lördag och sen flyga 3h tilll Helsingfors och vara framme efter midnatt och flyga på morgonen igen.
 

Homer

Medlem
Notera att det är en Business och 1:a klass lounge men har ingen
separat 1:a klass del och Sapphire och de med Business Class biljett kommer in

Qantas har gjort tre videos


 
Jag var där i måndags, helt fenomenal. Skulle ta BA flyget till Helsingfors vid 18.15, så jag var på plats vid 16. Kvinnan i entren var väldigt chockad över att jag som skulle flyga med BA valde att gå in i deras lounge, men på ett positivt sätt.

Jag fick sedan en guidad tour av hela loungen som är ganska enorm på två våningar. På nedervåningen finns en gin-bar samt en A la Carte meny, dock är denna bara öppen i samband med Qantas flygningar, när jag var där så skulle den öppna först kl 17.30 vilket inte passade med mitt BA ut.

Jag gick upp på övervåningen och möttes av en enorm marmorbar, fick en egen "servitör" som hjälpte mig med dryck, mat samt informerade om loungen. Jag behövde sedan sätta mig och ringa några samtal, finns inga rum att sitta i men loungen var mer eller mindre helt tom så satte mig vid en av arbetsytorna och njöt av ett fruktansvärt bra och gott te! Fin kanna också!

Allt är sprillans nytt och känns väldigt väldigt väljobbat, man har inte sparat på något skulle jag påstå. Dessutom är all personal väldigt trevliga och har en servicekänsla som inte ens finns i en lilltå inne på BA-loungen.
 
Det skulle väl vara champagnen i så fall. ;) Tyckte inte att det australiska bubblet var så otroligt gott.

Men håller med om att i övrigt känns loungen väldigt fräsch och personalen var mycket trevlig.

Kan ärligt erkänna att jag inte testade bubblet, åker mer eller mindre skytteltrafik mellan London och Norden, ska jag dricka varje gång så rullar man ju snart fram! Dock hörde jag en rolig herre i baren som blev upprörd över att det inte var äkta champagne som serverades, man blir bortskämd fort!
 
Toppen