Qantas öppnar en ny lounge i London Heathrow Terminal 3 i början av 2017

Diskussion i 'Oneworld' startad av Dr. Miles, 11 Mars 2016.

1. Homer

Homer Medlem

Av intresse i sammanhanget, British Airways:s rutter från T3:

ACC
    BCN
    BIO
    BUD
    CPT
    DEN
    GIB
    HEL
    LAS
    LIS
    LUX
    LYS
    MIA
    MRS
    NBO
    PHX
    PRG
    WAW
    VIE
    YVR

2. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte undra på att det börjar bli fler människor i Galleries First T3. Känns som antalet British Airways-flighter från T3 ökat ganska mycket på sista tiden!

robert_06_ gillar detta.
  3. Homer

Homer Medlem

palmen gillar detta.
  4. Homer

Homer Medlem

October 19, 2017

Qantas expects to cut the ribbon to its new London Heathrow airport lounge in November, giving travellers on the Flying Kangaroo their first dedicated Qantas lounge at the busy UK hub.

“We'll be opening London in the next few weeks,” Qantas Head of Customer Product and Service Phil Capps told Australian Business Traveller on the sidelines of Qantas’ delivery event in Seattle for its first Boeing 787-9 Dreamliner.

“The build is nearing the end of its completion, we’re getting daily updates from the builders and from the London team” Capps said of the long-delayed project, which has seen its open date repeatedly pushed back from March to mid-year and most recently October.

At Heathrow, one of those plays is the tended bar on the lounge’s upper level, which the airline will promote as a gin bar

"The concept of a gin and tonic is very iconic in the UK, and we have some fantastic artisan distilleries in Australia,” Capps explains. “so we think we can both respect the local market while also bringing a unique sense of Australia into the lounge.”

This cheeky coals-to-Newcastle approach will showcase some of Australia’s unique gins to the UK market, headlined of course by boutique Victorian gin Four Pillars.

Qantas opening new London Heathrow T3 first business class lounge - Australian Business Traveller

5. Homer

Homer Medlem

Last edited: 28 November 2017
    CJR gillar detta.
  6. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej. Du kommer inte in i T3 om du flyger British Airways från T5.

edit: Vänta nu, det borde gå. Det finns ju transferdiskar efter security, så man borde komma in i T3 utan boardingkort när man kommer från T5. Frågan är dock om du blir insläppt i loungen där och hur lång tid det tar att ta sig tillbaka.

squeezen gillar detta.
  8. Jag tror inte det finns ett flöde för detta om jag har missat något. Alla transfer mellan terminaler medför ny security eller? Det är väl också rätt svårt att gå "Landside" på Heathrow när man är "Airside", på T5 öppnas den en sluss typ två gånger per timma. Jag har kanske missat något, men jag kan inte minnas ett flöde när man är genom security som möjliggör detta.

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, du får gå igenom security igen, men just på T3 har ju flera bolag sina transferdiskar efter security så om man säger att man ska med tex American Airlines till USA så borde man komma igenom utan boardingkort. Men jag har inte testat det själv, så jag är inte helt säker.

Sedan vet jag verkligen inte om jag skulle vilja lägga tid på det, även om loungerna på T3 lockar. Det lär ta rejäl tid att bara förflytta sig mellan T5 och T3.

squeezen gillar detta.
  10. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det får bli att hålla sig I T5 och Galleries, har bara 2h 40min mellan två ko-klass flygningar så får passa på att lägga tid på käk och fika istället. Även om det vore trevligt att testa denna helt nya lounge.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!