Senaste nytt

Q&A om BusinessClass

dashboard

Administrator
Hei, det er en ambisjon å få flere, og jeg tror at det er mulig å få det til, etterhvert. Qatar hadde en gjesteopptreden i forbindelse med Gold-kampanjen og det var også verdsatt. Igjen, dette er ting vi gjerne vil jobbe mer med utover i 2016...
 

Ubbe

Medlem
Flyertalk håller i mina ögon fortfarande en klart högre nivå på informationen, utan en massa restriktioner som tex. förbud på att sälja status som ett exempel.
Det blir lite lamt när man hela tiden måste tänka på annonsörer som grund till vad som får publiseras.
 
Flyertalk håller i mina ögon fortfarande en klart högre nivå på informationen, utan en massa restriktioner som tex. förbud på att sälja status som ett exempel.
Just det där blev jag riktigt besviken på. Det var ju ett sätt för medlemmarna att få någonting tillbaka för all information de bidrar med. Lika galet som att förbjuda Amex-värvningarna, men där uppstod någon form av nykterhet och det slutade vara förbjudet.
 
Flyertalk håller i mina ögon fortfarande en klart högre nivå på informationen, utan en massa restriktioner som tex. förbud på att sälja status som ett exempel.
Det blir lite lamt när man hela tiden måste tänka på annonsörer som grund till vad som får publiseras.
Är på resa och förstod först inte vad du menade, men läste sen förbudet mot att sälja / skänka bort kort. Det är ju grymt skrattretande detta. Jag gissar också att mistake fares inte heller får publiceras längre då de inte är bra för flygbolagen.

Vilken tråkig utveckling!
 

palmen

Moderator
De tre närmsta inläggen ovan har kopierats hit från annan tråd där de delar som rörde synpunkter får ligga här istället.

//Moderator
 

Dr. Miles

Expert
Det finns alltid några rötägg i gruppen och resten som sköter sig blir lidande av detta. (ungefär som relation mellan terrorister och säkerhetskontrollen på flygplatsen)
Om alla hade skött sig snyggt med försäljning av status, varvning osv, hade det inte funnit några restriktioner / förbud mot detta, skulle jag tro.
 

Dr. Miles

Expert
Varför finns det få eller inga trådar om varvning av Amex eller försäljning av EuroBonus Gold på FlyerTalk, om det var bättre där?

FlyerTalk Rules
FlyerTalk skrev:
10. Commercial Posts

Posts of a commercial nature on FlyerTalk are limited to the following:
  • Signatures that specifically relate to your travel-related ventures (this does not include credit cards), once you have achieved both 180 posts and 180 days as a member of FlyerTalk.
  • Travel-industry related professionals who have received official recognition by the Community Director and therefore identified by green-colored usernames.
  • All other posts of a commercial nature – whether in a post, signature or profile – are prohibited. In this rule, commercial posts include those containing promotional messages for commercial products or services, including but not limited to internet sites and business advertisements.
  • FlyerTalk is not a marketplace and nothing may be offered for sale or barter. The exception to this rule is those items in the Coupon Connection (C.C.) Forum, which is governed by specific posting rules, and access to which is granted once you have achieved 180 posts and 180 days as a member.

The Coupon Connection - FlyerTalk Forums
 
Kan hålla med om att det var väldigt synd att möjligheten att köpa/sälja kort försvann, dels för att jag själv inte hann köpa men också för att jag tror att det var ganska uppskattat av många att ha möjligheten.

Men jag antar att det fanns en bra grund för det också som det mesta annat som beslutas om här på sidan.
 

Ubbe

Medlem
Jag vill bara säga att inlägg 22 i tråden ovan är inte det jag skrev. Det är en censurerad version av vad jag skrev.
Jag har upphovsrätten till min text och jag förväntar mig att den inte förvanskas på något sätt och publiceras som om det var min text.
Vad har hänt med detta forumet??

Originaltext var:


Ja det kan ju bero på att ägaren till siten väljer att publicera annonsinlägg över vistelser eller resor istället för att premiera egenupplevt material.
Flyertalk håller i mina ögon fortfarande en klart högre nivå på informationen, utan en massa restriktioner som tex. förbud på att sälja status som ett exempel.
Det blir lite lamt när man hela tiden måste tänka på annonsörer som grund till vad som får publiseras.
Jag skulle vilja ha ett fritt forum igen.
Jag kommer aldrig att publicera en deal som "reflexvästdealen" på ett forum som inte är fritt.
Förmodligen hade jag väl inte heller fått publicera den tråden idag. Det kunde ju störa en annonsör...
 
Toppen