Pyjamas?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Datzun, 16 Oktober 2015.

1. Datzun

Datzun Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ska åka till Hong Kong från CPH via Arlanda på söndag. Jag reser en del till vardags men långflygningar av detta slaget är sällsynta. Hur är det med pyjamas i SAS business, erbjuds det? Om inte, är det brukligt att ta med egen och "strutta runt" i?
    Med vänlig hälsning Fredrik

Christian R, Gus och lephantome gillar detta.
  2. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har aldrig fått någon pyjamas på SAS businessklass och aldrig heller sett någon som "struttar runt" i pyjamas. Själv tycker jag det skulle kännas pinsamt att göra det.

3. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS erbjuder inte pyjamas, det är inte heller helt vanligt att se folk "struttar runt" i dem i business även om det förekommer.
    Har inte åkt C med SAS på ett tag så någon har kanske en mer uppdaterad rapport över pyamasfrekvensen.

Brukar själv ha med en F pyamas när jag åker C

4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har struttat runt i F-tofflor hos SAS, men aldrig sett någon pyjamas ombord.

5. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är nog skyldig till att ha bytt om till Lufthansa F Pyjamas på längre SAS flyg, senast från SFO-CPH så var det rätt skönt att vara lite "ledigare", kan ju vara att det inte ser uppenbart "pyjamasaktigt" ut

6. Sakoz

Sakoz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag "struttar" runt i pyjamas i SAS Business, om jag har som avsikt att sova.
    I morgon mot HKG blir det kanske så.

7. NotRyan

NotRyan Medlem

Jag brukar ta med pyjamas och strutta runt om det inte erbjuds. Har dock aldrig gjort det på SAS

8. KalleSus

KalleSus Medlem

Märklig diskussion. Jag trodde pyjamasen i första hand var avsedd för nattvilan, inte att strutta runt i :D

Christian R, Mikael64, Gus och 6 andra gillar detta.
  9. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tar alltid med mig ett par pyjamasbyxor, även i SAS Business. Obekvämt att sova i jeans.

10. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har inte riktigt förstått detta med pyjamas? När jag flög Lufthansa F så bytte jag om bara för att.

Men jag jämför det lite med en one-piece. Hur skönt det än är att ha på sig hemma så vill jag inte visa mig i den för andra .

Varför inte bara ha på sig sköna kläder från början?

Om jag såg dig ombord på SAS skulle jag nog småle. Men jag anser samtidigt att det är fritt fram om man så önskar.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!