Senaste nytt

Punktering

Nu vet jag inte exakt vad som hänt, men av bilden att dömma tycker jag det ser ut som han fått punktering och sen
fortsatt att köra, i hög fart och ganska långt.

Visst, det är ett möjligt scenario. Men finns det någon som verkligen fortsätter att köra med en punktering? I min enfald trodde jag man stannade vid en punktering, men där kan jag ha fel. Om det nu har hänt andreijas är det väl ingen tvekan om att han ska betala, men man ska inte glömma det faktum att slitbanan faktiskt kan släppa från däcket. Även om det är mycket ovanligt kan det ske.
 

Homer

Medlem
Visst, det är ett möjligt scenario. Men finns det någon som verkligen fortsätter att köra med en punktering? I min enfald trodde jag man stannade vid en punktering, men där kan jag ha fel. Om det nu har hänt andreijas är det väl ingen tvekan om att han ska betala, men man ska inte glömma det faktum att slitbanan faktiskt kan släppa från däcket. Även om det är mycket ovanligt kan det ske.

Jag menade inte att han gjort de avsiktligt, det är inte alltid så enkelt att känna omedelbart när man fått punktering på moderna bilar.
 

Homer

Medlem
Att kolla däcken på en hyrbil är lika viktigt som att leta efter repor.
Såhär såg däcket ut på en nästan ny bil när jag hämtade den, ganska lätt att missa
om hjulet står snett med skadan uppåt.
Förr eller senare går detta sönder rejält.
Biljaevel.jpg
 

Valley

Medlem
Varit med om exakt samma sak.
Hertzbil V70 och punktering på motorvägen. Volvo's fina servicekille ansåg att jag orsakat skadan genom att köra på en trottoarkant.

Jag bad honom helt sonika att dra åt H.....e och talade om att han kunde hämta sin j.....a bil om han nu så gärna ville ha den tillbaka.
Slapp betala ett enda öre
 

FF#1

Medlem
Har bara råkat ut för det i USA,

Var ute och gasade med en fet SUV, fick upp en varningslampa att det var lite luft, svängde in på en mack och fick det pumpat. Ringde Hertz, det visade sig att de hade en station runt hörnet, åkte dit och bytte bil. Kostade 0 $
 

agehall

Medlem
Nu börjar jag bli orolig. Hur ser det ut med AmEx plat i Sverige, täcker deras försäkring detta? Folk på FT verkar hävda att det inte täcks i USA med amerikanska amex plat...
 
Man måste teckna roadside assistance ifall man nyttjar AX0925. Om det är samma för Plat vet jag inte men Gold begränsar sig just där:
• damage which is due and confined to freezing, mechanical or electrical breakdown or failure unless such damage results from a theft covered by the Policy;
• failure to return keys to the Rental Company when the vehicle is stolen;
• theft or damage to unsecured vehicles;
• theft of or damage to tires (flats or blowouts), unless damaged by fire, malicious mischief, vandalism,
or stolen, unless the loss is coincident with and from the same cause as other loss covered by the
Policy; and
 

Axelzon

Medlem
Hande samma sak nar jag var hemma och halsade pa i julas. punka pa vag till CPH... Stallde bilen pa en mack och tog taxi sista biten, ringde Hertz, de hamtade bilen. Jag sag att mitt kreditkort senare hade fatt 2000 kr i paslag for sjalvrisk. Men inte ett ljud mer.. Tycker det var ganska ok, kom i tid till CPH och flight hem till PVG..
 

Homer

Medlem
på vissa ställen har Hertz hittat på speciella däckförsäkringar



I understand that Super Collision Damage Waiver does not cover damage to wheels and tyres or damage to vehicle interiors (cigarette burns etc.,) however such damage is caused. Wheel and tyre damage can be waived by payment of Wheel & Tyre Waiver.

https://www.hertzci.com/hertz-ci-terms-and-conditions/
 
Toppen