Senaste nytt

Pullman Berlin Schweizerhof - Erfarenheter?

Hej!

Planerar en helg i Berlin med 2 andra vänner och de lutar just nu åt att bo på Pullman då dom kunde husera in 3 pers i samma rum.

Någon som har några erfarenheter av hotellet? En junior svit på 38kvm för 3 pers ligger på 5700SEK för 3 nätter exkl frukost men dock "free minibar" enligt bokningen.

Andra hotell inom Accorskedjan att rekommendera i Berlin? Sofitel är högt över våran budget då vi måste ha 2 hotelrum där.
 

Luft

Medlem
Har bott där en gång och var mycket nöjd med hotellet. En fantastisk frukost och ett stort och trevligt spa-området.
 
Har bott där en gång och gillade inte hotellet så mycket. Kändes mer 4* än 5*. Rummet var okej, men inget speciellt. Pool-området snyggt, men kändes som ett zoo med barn som sprang omkring och lite smutsigt också. Området är relativt lugnt, vilket var trevligt. Går inte tillbaka p.g.a. det finns mycket bättre hotell för samma pris.
 

Luft

Medlem
Håller med om att hotellet mer känns som ett 4* än 5*, å andra sidan om man vill bo riktigt bra i Berlin skulle jag rekommendera Soho House, Ritz-Carlton, Grand Hyatt eller min personliga favorit Hotel de Rome. Nackdelen är såklart att dessa hotell är betydligt dyrare, och jag tycker att Pullman Berlin är väldigt prisvärt (jag betalade runt 800 kr/natt inklusive frukost för ett dubbelrum). När jag var där var det inte speciellt mycket barn, utan snarare rätt lugnt och någon enstaka affärsman i spa-området.
 
Toppen