"Prova på SJ Lounge under hela juli"

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av Marcus_R, 2 Juli 2014.

1. Marcus_R

Marcus_R Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Saxat från senaste SJ-prio utskicket. Känns nästan som de sneglat på SAS och EBS :rolleyes:

Prova på SJ Lounge under hela juli

Under hela juli är du på Grå nivå välkommen att koppla av i SJ Lounge – utan extra kostnad. Det är egentligen en förmån som ingår i medlemskapet på Svart nivå. Våra sköna, fräscha lounger hittar du på Stockholm C och Göteborg C. Erbjudandet gäller för en person per medlemskort. Ring på dörrklockan vid ingången till SJ Lounge så välkomnas du in. Kom ihåg att visa upp ditt SJ Prio-kort.

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De körde samma kampanj förra året. Så frågan är om det var SAS som kopierade SJ eller tvärtom ;)

Kanske blir ett besök till Stockholm under veckan nu när 1klass kostar halva priset.

3. Marcus_R

Marcus_R Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha, sedär. Har jag missat. Får ta och testa mini-loungen här i Göteborg helt enkelt.

4. Christian R

Christian R DYKWIA

Hvor stor spend er Prio-Grå?

5. Kandinsky

Kandinsky Medlem

6. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jaha, trodde sj loungen var trång nog på vardagarna...

Men sj loungen är inget speciellt alls, typ wienerbröden som är det ända ätbara.

1 person likes this.
  7. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, kanske kan man göra en ostmacka åt sig själv också ... Nej, tycker den inte tillför så mycket.
    Provade åka med en månadsbiljett i förstaklass under en månad för att se hur det funkade - gratis kaffe på morgonen, i loungen, var väl den största behållningen tycker jag.
    Annars, så var det den mest förvirrande månaden jag upplevt bland de resor jag gjort med SJ; av fyra konduktörer fick jag fem svar på vad som ingick i första klass på den korta sträcka jag åkte. Kundtjänst bidrog också, men de citerade mest reglerna (de konduktörer som var i tjänst verkade ha egna 'personliga' regler om vad som gällde och inte).

Under en resa (x2000 1:a klass) Göteborg t/r förra året visade det sig då att loungen där var stängd på helger. Fortfarande så?

8. twiggs

twiggs Medlem

Man har öppet några timmar under söndagseftermiddagar i både Göteborg och Stockholm.

9. johan_fbg

johan_fbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte på sommaren, då är det stängt hela helgen.

SJ Lounger

Last edited: 3 Juli 2014
    1 person likes this.
  10. twiggs

twiggs Medlem

Jag uppfattade rvarttinens fråga som generell och inte specifik över vad som gäller bara över sommaren, även om det är det som diskuteras i denna tråd. Kanske feltänkt av mig?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!