Senaste nytt

Protester mot Uber i London

sembl

Medlem
palmen I november så är det Movember så många som inte kan odla musche har då sådana fluffiga mustacher på sina bilar för att supporta prostata cancer. Men om du ser dem på gatan idag i USA så är det oftas folk som kör åt LYFT.

Mer info så det slipper bli offtopic

https://us.movember.com/
 

Thornado

Medlem
Idag är det visst lite kaotiskt i trafiken i centrala London pga att taxibilar protesterar mot Uber och blockerar trafiken kring Westminister (enligt en kompis som bor där).
 
...men Uber ladda ner är upp 800% :)

£20 off first ride ;)

Bp2SqHrCQAEtKMV.jpg
 
Last edited:

agehall

Medlem
Idag är det visst lite kaotiskt i trafiken i centrala London pga att taxibilar protesterar mot Uber och blockerar trafiken kring Westminister (enligt en kompis som bor där).

Jag skulle påstå att det blir lite självmål på en sådan sak. Alla som inte redan känner till Uber lär sig ju nu vad det är...
 

AABack2ARN

Medlem
Enligt SvD var det protester i flera städer igår (Berlin, Madrid och London) mot Uber.

För övrigt fick jag nyligen svara på frågor i en undersökning som undrade om jag skulle vilja betala extra för en lyxigare taxitjänst från Taxi Stockholm.
 

sembl

Medlem
Detta var det dummaste de kunde göra, strejka alltså. På BBC news på morgonen så sa han som är ansvarig för taxiförbundet i London att detta gör att Uber får mer uppmärksamhet och detta kommer att göra att färre åker med pga detta. Han stod inte bakom själva strejkaktionen och vill ha en diskussion om det istället hur man kan lösa situationen.

Själv så körde man Uber X kvällen innan och en resa som normalt kostar ca 25 pund i en standard taxi kostade nu 17 och jag fick en supertrevlig cabbie.
 

segra

Medlem
Nyss hemkommen från Barcelona och under en taxifärd så frågade jag varför den
polisiära närvaron var så stor.(Kryllade av poliser på Ramblan)
Taxichauffören påstod att det var för att det varit väldigt stora protester mot
Uber förra helgen och att det gått vilt till.
 

Xilan

Medlem
Idag är det visst lite kaotiskt i trafiken i centrala London pga att taxibilar protesterar mot Uber och blockerar trafiken kring Westminister (enligt en kompis som bor där).

Instämmer i kritiken mot Uber i London.
Gissningsvis finns det inte någon annan stans i världen där det tar 3-4 år att utbilda sig till taxichaufför. Det är den tiden det tar att förvärva "The Knowledge" dvs. plugga in 25 000 gator i centrala London.

Min UberX-chaufför hade ingen susning hur han skulle ta mig från Cannon Street till Hilton på Tooley Street. Resan tog 27 minuter. Det hade gått fortare att gå och då hade jag dessutom varit 12 pund rikare.

staticmap
 

Agö

Medlem
Instämmer i kritiken mot Uber i London.
Gissningsvis finns det inte någon annan stans i världen där det tar 3-4 år att utbilda sig till taxichaufför. Det är den tiden det tar att förvärva "The Knowledge" dvs. plugga in 25 000 gator i centrala London.

Min UberX-chaufför hade ingen susning hur han skulle ta mig från Cannon Street till Hilton på Tooley Street. Resan tog 27 minuter. Det hade gått fortare att gå och då hade jag dessutom varit 12 pund rikare.

staticmap

Det där skulle jag reklamera.
 
Toppen