Senaste nytt

Promo awards i Air France La Première (Första Klass)

Randy Marsh

Medlem
Jag tittade på listan av destinationer och jag trodde Air France enbart hade F på A380 och några handfull B777-200/300. Intressant nog åkt min far hem från Libreville, Gabon i natt och skall kolla om det fanns F på kärran :)
Det fanns iaf F på Air France 777-300 (tror jag det var) när jag åkte till Libreville 2010 (i economy), men det är ju ett par år sedan. För övrigt var det helt fullt i F. Det är väl där oljepengarna hamnar: hos presidenten och hos några andra rika pampar som åker F ;)

(Eftersom du är från Norge så antar jag att din far, precis som jag, jobbar inom olja- och gasbranschen? De flesta som reser till Gabon med jobbet gör nog det...)
 

agehall

Medlem
Intressant nog åkt min far hem från Libreville, Gabon i natt och skall kolla om det fanns F på kärran :)

Det är högst troligt att de har F på den sträckan. Många afrikanska länder trafikeras med F, även om man har svårt att tro att det finns en marknad. Man blir dock lite förvånad när F oftast har en load på 50+%. Finns lite för många korrupta politiker och ex-diktatorer där nere om man säger så...
 

jumbooze

Medlem
Jag har iofs inte fått den senaste kampanjen att fungera :mad:

Därför skrev jag OM du lyckas få till den i tidigare tråd. Jag tror att man 1) måste använda Avis Prefererd 2) ha rätt kod kpplad på avis p profilen och 3) ha sitt FB# kopplat till profilen och 4) boka via kampanjhemsidan

Har ej bokat själv.
 

Randy Marsh

Medlem
Det är högst troligt att de har F på den sträckan. Många afrikanska länder trafikeras med F, även om man har svårt att tro att det finns en marknad. Man blir dock lite förvånad när F oftast har en load på 50+%. Finns lite för många korrupta politiker och ex-diktatorer där nere om man säger så...
Det var ungefär det jag tänkte själv när jag flög LBV-CDG ;)
Helt fullt i F.
 

Agö

Medlem
Det är högst troligt att de har F på den sträckan. Många afrikanska länder trafikeras med F, även om man har svårt att tro att det finns en marknad. Man blir dock lite förvånad när F oftast har en load på 50+%. Finns lite för många korrupta politiker och ex-diktatorer där nere om man säger så...

Saknar du den tiden? ;)
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Första klass på Air France finns till/från Gabon, Libreville. Hela afrikanska kotinenten, där ju Air France har ett stort linjenät, är en mycket viktigt marknad när det gäller F. F finns i princip över hela världen och är inte styrt till en viss maskintyp. Hälsn Karin
 

Homer

Medlem
@Air France/KLM

Även om det finns platser till/från CDG så får man om man provar att boka med början i Sverige meddelandet
There is no seat available in La Première for your request; we propose Business
Försöker man gå vidare blir hela resan i Business.
Verkar alltså som att siten inte fattar att den ska boka ARN-CDG i Business och CDG-XYZ i 1:a klass :confused:
 

agehall

Medlem
Saknar du den tiden? ;)

Jag saknar att inte behöva fundera över hur jag ska återkvalificera mig till mina FFP, inte själva resorna till Afrika. :)

Det är ju faktiskt löjligt hur mycket jag flög innan jag bytte jobb. Riktigt synd att EB inte har roll-over såsom FB har. Då hade jag inte behövt flyga på 3 år eller så och ändå behållit EBG.
 
Toppen