Senaste nytt

Project turboprop 2015

dino_81

Medlem
Är det den som går under smeknamnet "Cigarren"?

Om jag inte minns fel så var regeringsplanet (pre Saab 340/Gulfstream) av denna typ och Drottningen delade uppfattningen att detta var en mycket obehaglig flygfarkost.

Har flugit mycket turbopropp, främst Saab 340 och Fokker 50, och även om de kan vara både bullrigt och skakigt så tycker jag att detta är det närmaste man kommer att "flyga" på riktigt. Om man bortser små privatflygplan.

En modell som jag gärna skulle vilja prova är Short 330/360. De flyg tidigare på Bromma - Jönköping för Flying Enterprise men nu verkar det knappt finnas några kvar vad jag har förstått.
 
Last edited:
Excellent, Do328 is a "hard one to get" sett på verdensbasis :)

Pratar i princip varje skift med D328, Loganair flyer Norwhich-Manchester 14 gånger i veckan har jag för mig.

Loganair kan vara värt att kolla på oavsett, dom har D328, Saab 340 och 2000, och jag tror även det finns en Islander som används ute bland öarna. Just det en Islander har dom nog också har jag för mig.
 
A

Aurora

Guest
Pratar i princip varje skift med D328, Loganair flyer Norwhich-Manchester 14 gånger i veckan har jag för mig.

Loganair kan vara värt att kolla på oavsett, dom har D328, Saab 340 och 2000, och jag tror även det finns en Islander som används ute bland öarna. Just det en Islander har dom nog också har jag för mig.

Supert, takk for tipset! Tror nok SAAB'ene blir tatt her i Sverige, men "dritten islander" (haha) skulle jeg gjerne fått med meg :D
 
Toppen